اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

۷ راز بهتر خوابیدن

۷ راز بهتر خوابیدن

اصطلاح «وقت خواب» فقط براى بچه ها نیست. تحقیق ها نشان مى دهد که چرت زدن در میان روز مى تواند تا حد زیادى کارایى و هوشیارى شما را در محیط کار افزایش دهد. خواب نیمروز قوى ترین اسلحه در برابر تنبلى بعداز ظهر است.

هلن امسلم، نویسنده کتاب «اگر چرت نزنید، از دست مى دهید» و کتاب «۱۰ راه صلح آمیز براى تنظیم خواب نوجوانان» درباره این که کجا، چطور و چه زمان مى توان یک چرت خوب زد، توصیه هاى خوبى دارد.

۱- زوج عجیب غریب:قهوه و خواب دو چیز متضاد هستند که اگر باهم ترکیب شوند، خواب آلودگى شما را بخوبى درمان مى کنند. مطالعاتى که در سال ۲۰۰۳ در کشور ژاپن انجام شد نشان داد که شما مى توانید خواب آلودگى خود را با معاونت یک مقدار قهوه و اندکى چرت کاهش دهید. عجیب به نظر مى رسد ! باید بدانید که کافئین موجود در قهوه به ۲۰ دقیقه زمان احتیاج دارد تا اثر خود را بگذارد و این همان زمان کافى براى خواب نیمروز است. قهوه مى خورید، ۲۰ دقیقه چرت مى زنید و هنگامى که از خواب بیدار شدید آماده و سرحال به کار ادامه مى دهید.

۲- مطلوب ترین چرت:
ساعت دو تا سه زمان مناسبى براى خواب نیمروز است چرا که به اندازه کافى دیر است تا به شما حس قیلوله دست دهد و به اندازه کافى زود تا با خواب شب تداخل نکند. براى بعد از ظهر، مثلاً اگر ملاقاتى دارید، طورى برنامه ریزى کنید که بعد از چرت باشد. یک چرت کوتاه قبل از هر ملاقات مهم به شما اطمینان مى دهد که هنگام صحبت ها خوابتان نمى برد.

۳- مدت زمان مهم است:
طول یک خواب نیمروز عالى چیزى حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است. این مدت به شما نیروى کافى براى رهایى از هر گونه سستى و کسالت را مى دهد.

۴- تختخواب مناسب:
مکان مهم ترین مسئله براى چرت زدن است. اگر در محل کار اتاقى براى این کار وجود دارد یا اتاق یکى از همکاران که در آن تخت باشد، به هر حال جایى که شما بتوانید به راحتى در آن دراز بکشید و بچرخید، خیلى بهتر است. اگر هیچ کدام امکان نداشت داخل ماشین گزینه خوبى است، البته در صورتى که یکى از پنجره ها باز و ماشین خاموش باشد.

۵- کوک کردن ساعت:
گاه اتفاق مى افتد که شما بسیار خسته باشید و سر موقع بیدار نشوید، بنا بر این هم به منظور جلوگیرى از خمارى بعد از یک خواب طولانى و هم بخاطر جا نماندن از قرار مهمى، ساعت کوک کنید.

۶- به این کار عادت کنید:
باید خواب نیمروز را بخشى از برنامه کارى خود قرار دهید.

۷- هم چرت بزنید و هم سرحال باشید:
اگر در طول روز با وجود چرتى که زده اید باز احساس کسالت و خواب آلودگى مى کنید، به برنامه خواب شبانه دقت کنید. آیا فقط پنج یا شش ساعت مى خوابید این مقدار کم است. با وجود این که چرت ۲۰ دقیقه اى نیرو بخش بسیار خوبى در طول روز است، اما با این حال نمى تواند کمبود خواب شبانه را جبران کند، اما اگر با هشت ساعت خواب در شب، باز هم احساس نیاز به چرت مى کنید حتماً به پزشک مراجعه کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد