اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

مدل سازی اقتصادی با استفاده از روش های هوش مصنوعی

مدل سازی اقتصادی با استفاده از روش های هوش مصنوعی
دکتر بهروز نقویان
هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی شبیه سازی فرایندهای هوش انسانی توسط ماشین ها ، به خصوص سیستم های رایانه ای است. این فرایندها شامل یادگیری ، استدلال و خود تصحیح است. برخی از کاربردهای هوش مصنوعی شامل سیستم های خبره ، تشخیص گفتار و دید دستگاه است.
هوش مصنوعی نقش مهمی در زندگی و اقتصاد ما ایفا می کند و از قبل نیز وجود داشته ،تأثیر بر جهان ما از جهات مختلف رقابت جهانی برای به دست آوردن مزایای آن
سرسخت است ، و رهبران جهانی - ایالات متحده و آسیا - در صحنه ظاهر شده اند.هوش مصنوعی توسط بسیاری از افراد به عنوان موتور بهره وری
 و رشد اقتصادی دیده می شود.
 این می تواند بهره وری را افزایش دهدبا انجام کارهایی انجام می شود و فرآیند تصمیم گیری را با تجزیه و تحلیل بزرگ بهبود می بخشدمقدار داده همچنین می تواند باعث ایجاد محصولات و خدمات جدید ، بازارها وصنایع ، در نتیجه تقاضای مصرف کننده را بالا می برد و جریان جدید درآمد ایجاد می کند.
ایستادن آن در رقابت جهانی و هدایت هوش مصنوعی به مسیری که به نفع اقتصاد و شهروندان است.برای رسیدن به این هدف ، ابتدا باید با یک استراتژی مشترک توافق نمود که از نقاط قوت آن استفاده کنیدتلفیق منابع کشورهای عضو را با اثربخشترین روش ممکن کنید.
پتانسیل اقتصادی هوش مصنوعی
اکثر مطالعات تأکید می کنند که هوش مصنوعی تأثیر اقتصادی چشمگیری خواهد داشت. پژوهشراه اندازی شده توسط شرکت مشاوره Accenture که شامل 12 اقتصاد توسعه یافته است ، که با همپیش بینی می کند که تا سال 2035 ، هوش مصنوعی می تواند دو برابر شود بیش از 0.5 درصد از تولید اقتصادی جهاننرخ رشد اقتصادی سالانه جهانی. هوش مصنوعی این رشد را از سه طریق مهم پیش خواهد برد
. اول ،منجر به افزایش شدید بهره وری نیروی کار (تا 40٪) به دلیل فناوری های نوآورانه می شودمدیریت زمان کارآمدتر مرتبط با نیروی کار در مرحله دوم ، هوش مصنوعی مجازی جدید ایجاد می کندنیروی کار - که در گزارش به عنوان "اتوماسیون هوشمند" توصیف شده است - قادر به حل مشکلات است.
یک مطالعه توسط PricewaterhouseCoopers (PwC) تخمین می زند که تولید ناخالص داخلی جهانی ممکن است تا 14٪ افزایش یابد
(معادل 15.7 تریلیون دلار آمریکا) تا سال 2030 در نتیجه تسریع در توسعه و تصاحباز هوش مصنوعی این گزارش پیش بینی می کند که موج بعدی انقلاب دیجیتال با کمک آن رونمایی شودداده های حاصل از اینترنت اشیاء (IoT) ، که احتمالاً بسیار بیشتر از اطلاعات موجود استداده های تولید شده توسط "اینترنت مردم" فعلی. این باعث افزایش استاندارد و در نتیجه می شود.
کانال هایی که هوش مصنوعی از طریق آنها تأثیر می گذارد بر اقتصاد جهانی تأثیر می گذارد. اولین مورد مربوط به هوش مصنوعی است که منجر به آن می شود
بهره وری در کوتاه مدت و براساس اتوماسیون کارهای روزمره افزایش می یابد ، که احتمالاً تأثیر می گذاردبخش های پر سرمایه مانند ساخت و حمل و نقل. این شامل استفاده گسترده ازفناوری هایی مانند ربات ها و وسایل نقلیه خودمختار. بهره‌وری نیز به دلیل بهبود مشاغل تکمیل و کمک به نیروی کار موجود خود را با فن آوری هوش مصنوعی خواهد یافت.
نیاز به سرمایه گذاری در نرم افزارها ، سیستم ها و ماشین آلات مبتنی بر کمک ، خودمختار وهوش تقویت شده؛ این امر نه تنها نیروی کار را قادر می سازد که وظایف خود را بهتر و بهتر انجام دهدبا کارآمد تر اما همچنین باعث می شود تا وقت صرفه جویی شود و تمرکز بیشتری روی آن داشته باشدفعالیتهای ارزش افزوده اتوماسیون تا حدی نیاز به نیروی کار را حذف می کند و منجر به آن می شودبه طور کلی بهره وری افزایش می یابد.
مدل سازی اقتصادی با استفاده از روش های هوش مصنوعی کاربرد روش های هوش مصنوعی را برای مدل سازی داده های اقتصادی بررسی می کند.  استفاده از هوش مصنوعی برای مدل سازی اقتصادی امکان مدل سازی غیرقابل خطی چند منظوره انعطاف پذیر را فراهم می کند. علاوه بر این ، تئوری بازی تا حد زیادی در مدل سازی اقتصادی کاربرد دارد. با این حال ، محدودیت ذاتی نظریه بازی هنگام برخورد با بسیاری از بازی های بازیکن ، استفاده از سیستم های چند عامل برای مدل سازی پدیده های اقتصادی را ترغیب می کند.
تکنیک های هوش مصنوعی که برای مدل سازی داده های اقتصادی استفاده می شود عبارتند از:
شبکه های عصبی پرسپترون چند لایه
توابع پایه شعاعی
ماشین های بردار پشتیبانی
مجموعه های خشن
الگوریتم ژنتیک
بهینه سازی ازدحام ذرات
شبیه سازی بازپخت
سیستم چند عاملی
یادگیری افزایشی
شبکه های فازی
تکنیک های پردازش سیگنال برای تجزیه و تحلیل داده های اقتصادی کاوش شده اند و این تکنیک ها روش های دامنه زمانی ، روش های دامنه فرکانس زمان و روش های بعد ابعاد فراکتال هستند. مشکلات اقتصادی جالب از جمله علیت در مقابل همبستگی ، شبیه سازی بازار سهام ، مدل سازی و کنترل تورم ، قیمت گذاری گزینه ها ، مدل سازی رشد اقتصادی و همچنین بهینه سازی نمونه کارها بررسی شده است. رابطه وابستگی اقتصادی و تضاد بین ایالتی مورد بررسی قرار گرفته و دانش مربوط به سودمندی اقتصاد برای تقویت صلح - و بالعکس - بررسی شده است. مدل سازی اقتصادی با استفاده از روش های هوش مصنوعی به موضوع علیت در حوزه غیر خطی می پردازد و تعیین ارتباط خودکار ، چارچوب شواهد ، رویکرد بیزی و علیت گرنجر را برای درک علیت و همبستگی به کار می برد.
الگوسازی اقتصادی با استفاده از روشهای هوش مصنوعی نقش مهمی در حوزه اقتصاد سنجی دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد