اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

رموزی سحرآمیز

آیا کسی را می توانید بیابید که به اعتماد به نفس نیازی نداشته باشد و یا برای تقویت آن در وجود خود تلاشی نکند؟

به نظر می آید گاه اعتماد به نفس ازنان شب واجب تر باشد . اگر خوب بنگریم می توانیم سرمنشاء هر موفقیت را در داشتن این خصیصه بدانیم . البته شاید تنها علت ممکن نباشد اما از اهمیت والایی برخوردار است . اعتماد به نفس توان و نیروی آدمی را دو چندان می کند و مسیر را برای تلاش روشن تر می نمایاند . با اعتماد به نفس خلاقیت انسان هم برای به کارگیری توان موجود بالا می رود و شاید بتوان گفت دو انسان با توان برابر و اعتماد به نفس متفاوت در زمانی موفق ترند که از این ویژگی بیشتر بهره ببرند . خلاصه آنکه اعتماد به نفس موهبتی است که ذاتی نبوده و هر زمان برای تقویت آن دیر نخواهد بود . پس با ما همراه باشید تا پند راهکار مناسب و مفید را در این زمینه به شما معرفی کنیم.

 

7 تکنیک برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر

دکتر دیوید جوزف شوارتز، برای کسب اعتماد به نفس بیشتر شعارهای پوچ نمی‏دهد بلکه روش‏های کاربردی در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شوید.

تفاوت‏ها و محدودیت‏های انسان‏ها را بپذیرید. توقع نداشته باشید کسی کامل باشد به خاطر داشته باشید که دیگری، حق دارد متفاوت باشد و سعی نکنید اصلاح‏گر باشید.

- خود را برای صعود و بالا رفتن سبک بار کنید. محبوب باشید. سعی کنید از کسانی باشید که مردم دوست دارند. این باعث جلب حمایت آنها شده و به برنامه موفقیت ساز شما سوخت رسانی می‏کند.

 

- در برقراری دوستی پیشقدم شوید. در هر فرصتی، خودتان را به دیگران معرفی کنید. مطمئن شوید که اسم طرف مقابل را درست یاد گرفته‏اید و یقین کنید که او نیز نام شما را درست یاد گرفته است.

 

- تفاوت‏ها و محدودیت‏های انسان‏ها را بپذیرید. توقع نداشته باشید کسی کامل باشد به خاطر داشته باشید که دیگری، حق دارد متفاوت باشد .

 

- به موج مثبت، یعنی ایستگاه افکار خوب گوش دهید. صفاتی را در مردم پیدا کنید که مایه دوست داشتن و تحسین کردن باشند نه مایه انزجار و تنفر. اجازه ندهید دیگران طرز فکر شما را درباره یک شخص سوم، تحت نفوذ خود درآورند. نسبت به مردم مثبت‏اندیش باشید تا نتایج مثبت به دست آورید.

 

- سخاوت در مکالمه را تمرین کنید. سعی کنید مثل افراد موفق باشید. یعنی دیگران را به صحبت کردن ترغیب کنید. اجازه دهید دیگری از نظراتش، عقایدش و پیشرفت‏هایش برای شما حرف بزند.

 

- همیشه و همیشه، سعی کنید مودب و متواضع باشید. این رفتار باعث می‏شود دیگران احساس بهتری پیدا کنند و موجب می‏شود که خودتان هم احساس بهتری داشته باشید.

 

- وقتی با یک شکست و عقب‏گرد مواجه می‏شوید، دیگران را ملامت نکنید. به خاطر داشته باشید، طرز فکر شما به هنگام شکست تعیین کننده فاصله شما تا پیروزی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد