اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

آمادگی فرزندان برای عشق مناسب

یکی از مسائل جامعه و خانواده های امروز وجود عشق های پرشور و احساسی در بین دختر و پسرهای جوان است که آمارها نیز نشان از گسترش روز افزون آن دارد که این خود از سویی موجب تشدید اختلاف نسل ها و به هم ریختن ارتباط بین والدین جوان شده و از سوی دیگر موجب شکل گیری ازدواج های احساسی با عمری کوتاه گردیده است. برای پیشگیری از این نابهنجاری ها موارد زیر توصیه می شود:

1- نهاد خانواده را به کانونی گرم، سرشار از محبت و تکریم که از عناصر اصلی عشق هستند ، تبدیل کنیم تا فرزندان برای رفع گرسنگی عاطفی خود در خارج از خانواده جذب محبت های دروغین و ظاهری نشوند.

2- والدین از نظر اخلاقی هنجارهای جنسیت و جنسیتی را در جنبه های گوناگون رعایت کنند.

3- از زمان کودکی فرزندان با مدیریت صحیح، برنامه های رسانه ای خارج از عرف را در خانه کنترل نماییم.

4- فرزندان خود را با محیط های ورزشی، تفریحی سالم و مکان های مذهبی آشنا کنیم تا بتوانند زمان بیشتری از اوقات فراغت خود را در آن جا بگذرانند.

5- در تربیت فرزندان حس مسئولیت پذیری را در آن ها تقویت کنیم به طوری که همسرپروری جایگزین فرزندپروری شود یعنی دختر یا پسر خود را طوری تربیت کنیم که همسر خوبی برای زوجش در آینده بشود.

6- والدین هنگام ازدواج فرزندان علاوه بر موقعیت اجتماعی طرف مقابل موازین اخلاقی و معنوی او را بیشتر لحاظ نمایند.

7- معمولاً آغاز هر ازدواجی با دوره ی آرمانی و رؤیایی شروع می شود ولی این دوره بعد از مدتی بالاخره تمام شدنی است و بعد از آن است که روحیات حقیقی و سطح انتظارات آن ها از هم آشکار می شود و آن هنگام است که اولین مسئله ی زندگی شروع می شود. پس فرزندان را از کودکی به نحوی آموزش دهیم که ضمن برخورداری از آرمان های مطلوب ، « واقع گرا » هم باشند تا از دوره ی رؤیایی اول ازدواج به خوبی لذت ببرند و هم در دوره های بعدی با حس مسئولیت پذیری از عهده های مشکلات به خوبی برآیند.

8- باید بدانیم اگر فرزند جوانِ ما درگیر عشق نابهنجار شد به طوری که با معیارها و ارزش های صحیح سازگاری نداشت، سرزنش، مقابله و انکارِ عشق او نه تنها سودمند نیست بلکه خطرناک است. بهتر است مسئله را مدیریت کرده و به صورت غیرمستقیم (نه نیش و کنایه) او را کمک کنیم تا با واقعیت ها بیشتر آشنا شود تا تصمیم بهتری بگیرد.

9- از آن جایی که اغلب جوانان در دوستی با افراد ناآشنا و غریبه و در محیط های عمومی گرفتار عشق نابهنجار می شوند ، پیشنهاد می شود والدین ، خود با جست و جو در بین دوستان، آشنایان، همسایگان، اقوام و همکاران موارد مناسب را تشخیص داده و ضمن معاشرت، به صورت غیرمستقیم بستر آشنایی بیشتر آن ها را با همدیگر فراهم آورند.

10- اگر فرزندمان قصد ازدواج با فردی را دارد که شناختی از او نداریم، توصیه می شود ضمن آن که خود به دنبال کسب اطلاعات و شناخت از خانواده او هستیم، آن ها را به یک مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده ارجاع دهیم تا توسط مشاور متخصص همگنی آن ها از نظر اعتقادی، ارزشی، اقتصادی، اجتماعی و شخصیتی مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و از توصیه های لازم بهره مند شوند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد