اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

پاک کردن ذهن و جسم


چگونه خود را پاک و با طراوت کنیم؟ عمل پالودن ذهن و جسم امری نیست که به سرعت انجام پذیرد، این نکات راه حل های آنی نیستند اما به شما کمک می کند که گزینه های سالمتری را انتخاب کنید اگر می خواهید بطور جدی با عادت بد خود مبارزه کنید باید همیشه از تفکرات درونی و واکنشها و کاستیهای خود آگاه شوید.
ابتدا باید از حیطه مشکلات خود آگاه شوید و بعد برنامه های روزانه خود را با احتساب این امر حل و فصل کنید.

اینک چند راه حل برای پاک کردن ذهن و جسم: 

روزه بگیرید: روزه گرفتن سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و بدن را از سموم مختلفی پاک می کند، که شریان خونی و دستگاه گوارش را مسدود می کند. 

ذهن خود را از بدیها پاک کنید: تنها در اتاقی بنشینید و آرام باشید و بر خالی کردن ذهن خود متمرکز شوید تصور کنید که تنش ها با شیشه پاک کنی از پنجره ذهنتان محو می شود مشکلات و فشارها ناپدید می شود، خوشبین باشید و نقاط مثبت هر موقعیت را در نظر بگیرید. 

نفس عمیق بکشید: زمانی که تحت فشار قرار می گیرید برای چند ثانیه بر نفس کشیدن خود تمرکز کنید و از این راه بخود آرامش بدهید، نفس عمیق بکشید تا هوا بدرون ریه هایتان وارد شود، منبسط و منقبظ شدن ششهای خود را احساس و اکسیژن تازه را جایگزین هوای کهنه و مانده کنید، هر موقع شد بیرون بروید(بویژه در ییلاق) تا هوای درون ریه ها و گرایشهای درونی خود را تازه کنید و طراوت وبخشید، تنفس عمیق و آرام سبب می شود تا میزان آدرنالین خون تا حد زیادی کاهش یابد. 

از بدنتان بیشتر مراقبت کنید: غذاهای گرم و سبک بخورید، الکل ننوشید، سیگار کشیدن را ترک کنید، و برای چند روز در برنامه غذایی خود از گوشت قرمز استفاده نکنید، آب بنوشید این کار سبب بالا رفتن ذخیره آب بدن می شود و فرایند سم زدایی را سرعت می بخشد و به شما کمک می کند تا عادات غذایی خود را تغییر دهید. زمانی که سوخت و ساز بدن آرام می شود، کبد بهتر کار می کند و غذا بهتر هضم می شود. زمانی که از غذای ناسالم استفاده نمی کنید و دستگاه گوارش مجبور نیست بتندی کار کند احساس بهتری خواهید داشت. به چیزهایی که می خورید بیشتر توجه کنید زیرا از این راه آداب غذایی خود را بهبود می بخشید و سلامت خود را تضمین می کنید. 

فشار بیش از اندازه را حذف کنید: توجه خود را روی مسائل مهم متمرکز کنید و مسائل جزئی و افکار تنش زا را بدور بیندازید از نگرانیهای بی حد و حصر بشدت دوری کنید. سعی کنید فرد  مثبتی باشید و از دیدن نیمه خالی لیوان پرهیز کنید هیچ کار دیگری از دست شما ساخته نیست جز متوقف کردن افکار عموم و تنش زا. اضطراب شما را در جای خود میخکوب می کند و ترس و وحشت بدن شما را فلج می کند. بیشتر موارد که ما خود را برای آن نگران می کنیم هرگز در زندگی اتفاق نمی افتد پس بهتر است که خودتان را از شر افکار منحوس، خلاص کنید. 

در مورد مشکلات خود صحبت کنید: شرایطی که با آن مواجهید، درک کنید و بعد از آن با دیگران در میان بگذارید، نگه داشتن تمام مشکلات و کاستیها برای خود تنها سبب افزایش تنش می شود. اگر کسی را ندارید که با او مشورت کنید مشکلات خود را روی کاغذ بنویسید زمانی که از دور بر مشکلات نگاه کنیم کمتر عذاب آور و ناراحت کننده جلوه می کند.حرکت کنید:  

به چشمه های آب معدنی بروید و سموم بدن خود را پاک کنید. 

 ماساژدرمانی را شروع کنید تا فشارهای ماهیچه ای از بدن شما خارج شود، درست نفس بکشید تا اکسیژن بیشتری در رگ های خونی شما جریان پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد