اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

رسیدن به آرامش

آیا آرزو دارید که آرام و خونسرد و خوددار باشید و فرصت کافی برای آنچه دلخواه شماست در اختیار داشته باشید ؟ اگر چه رسیدن به این هدف مشکل به نظر می رسد ، اما با کمی تلاش و تجدید نظر در افکار و اعمال می توان به آن نزدیک شد . بهتر است راهکارهای پیشنهادی ما را رعایت کنید : فراموش نکنید در دنیای شلوغ و پر استرس امروز به دست آوردن تکه ای آرمش می تواند غنیمت بزرگی باشد آیا ذاتا همیشه مسوول امور و عهده دار نظم و ترتیب هستید ؟ افراد پرکار و فعال اغلب احساس می کنند همه کار ها باید تحت کنترل آن ها باشد ، خصوصا مواقعی که هدف خاصی مد نظر شان است .

بنابراین سعی کنید برای یک بار هم این عادت کنترل کردن را رها کنید و بگذارید زندگی مسیر خود را بپیماید . به عنوان مثال بگذارید دیگران برنامه سفر دستجمعی یا پیک نیک را سازماندهی کنند و نتیجه حاصله را بدون هیچ اظهارنظری بپذیرید و ببینید چه احساسی به شما دست می دهد . این کار ممکن است برای شما پر دغدغه و برای دیگران شگفت انگیز باشد ، ولی آرامشی که برایتان به ارمغان می آورد ، ارزش دارد .

مسوولیت های متعدد را نپذیرید .

ممکن است از این که همواره کارهای بسیاری را با هم انجام می دهید به خود ببالید ، ولی قطعا در عین کار احساس عدم تمرکز ، نگرانی و خستگی می کنید .

خانم ها اکثرا از این که قادرند چندین کار را همزمان انجام دهند به خود می بالند ولیکن در نهایت از این عمل آسیب می بینند .

بنابراین در عهده داری کار ها هوشیار باشید  یعنی کار ها را یک به یک و به نوبت انجام دهید . قدر لحظه های عمر خود را بدانید و از انجام کاری که عهده دار هستید ، لذت ببرید تا پس از این که کار را به نحو احسن انجام دادید ، احساس موفقیت کنید .

به موفقیت های خود بها دهید .

همیشه توجه داشته باشید که موفقیت ، پیروزی های بعدی را به دنبال می آورد و احساس خود کم بینی را از انسان دور می کند . کافی است تنها به یک چیز که موجب بالندگی شماست و یا یک زمینه که در آن موفق بوده اید فکر کنید . ارزشمند بودن خود را مورد تایید قرار دهید .

این بار که در مسیر کم ارزش پنداشتن خود قرار می گیرد ، سعی کنید موفقیت هایتان را مرور و تامل کنید . با این عمل همه امور را در دورنمایی مثبت قرار می دهید و احساس آرامش خواهید کرد .

به نیازهایتان اهمیت دهید .

همیشه به فکر راضی و خوشحال کردن دیگران بودن کافی نیست ، کمی هم به فکر نیاز های معقول و مقبول خود باشید . این دلیل بر خودخواهی نیست .

به نقطه نظرات دیگران گوش دهید ، ولی اگر لازم می دانید برای این که فرصت کافی برای پاسخ داشته باشید به آنها بگویید برای فکر کردن و تصمیم گرفتن درباره آن موضوع نیاز به زمان دارید . در عین حالی که انعطاف پذیر هستید نسبت به احساسات و عواطف خود نیز واقع گرا و بی رو دربایستی باشید .

این را بدانید که این گونه برخورد با مسائل حتما با موفقیت توام خواهد بود . اگر رک بودن شما را به وحشت می اندازد ابتدا از مسائل کوچک شروع کنید و بعد به مسائل بزرگ تر بپردازید تا بدین وسیله گستره آرامش خود را افزایش دهید .

از کار خود لذت ببرید .

اگر همواره در حال مسامحه و طفره رفتن از انجام کاری هستید و یا احساس می کنید برای انجام کاری تحت فشار هستید ، علامت این است که از کاری که انجام می دهید لذت نمی برید . واقعیت امر این است که شما به هر حال ناچارید این کار را انجام دهید ، پس روی جنبه های لذت بخش آن تمرکز کنید ؛ مثلا حس خوبی که به نظم درآوردن امور می دهد و یا مورد تقدیر و ستایش قرار گرفتن از بابت رسیدن به نتایج مطلوب تکیه کنید .

این دیدگاه مثبت می تواند تنش های درون شما را بزداید و به شما فرصت دهد که دریابید چه تغییرات دراز مدتی را می توانید ایجاد کنید .

انعطاف پذیر باشید لزوم یک برنامه روزمره برای تنظیم نیاز های زندگی بسیار خوب و معقول است ولی نباید اصرار و اجبار در رعایت آن موجب تنش و اضطراب شما شود .

سختگیری و جدی بودن زیاد سبب می شود فرصت ها را از دست بدهید و تاکید برای اجرای آن برنامه انرژی خود را بیهوده تلف کنید در مواقعی که لازم می دانید روش و تاکتیک خود را تغییر دهید تا در کار هایتان موفق تر و در رسیدن به اهدافتان خلاق تر شوید .

انعطاف پذیری به شما آرامش بیش تری می دهد چون به شما فرصت می دهد حین انجام کار روش خود را انتخاب کنید .

بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید .

تداخل و ادغام زندگی کاری و اداری با زندگی خصوصی باعث اختلالات فیزیکی و عاطفی است برنامه و زمانی را برای توقف کار انتخاب کنید و به آن پایبند باشید . در خانه به کار فکر نکنید و توجه خود را به زندگی خانوادگی معطوف دارید .

مواردی پیش می آید که این کار برایتان مقدور نیست ، ولی سعی کنید بیش تر موارد این مساله را رعایت کنید .

عکس العمل هایتان را عوض کنید .

ممکن است همواره در تغییر شرایط تنش آفرین موفق نباشید ، لیکن باتغییر دادن دیدگاه خود نسبت به آن می توانید احساسات خود را عوض کنید .

اگر کسی دیر به سر وعده می آید شانه هایتان را به علامت بی تفاوتی بالا نیندازید و از وقت آزادی که به دست آورده اید لذت ببرید . اگر کسی بی ادب و پرخاشگر است این گونه تلقی کنید که او مبتلا به فشار خون بالا می شود و نه شما .

ذهن و روح خود را شاد کنید .

ذهن و روان خود را با دیدن و شنیدن کار های هنری ، زیبا و آراسته کنید . از نمایشگاه های هنری دیدن کنید و به موسیقی گوش فرا دهید و بر زیبایی های یک گل تمرکز کنید .

کاغذ و قلمی را بردارید و منظره زیبایی را نقاشی کنید و یا در پارک قدم بزنید و یا در یک کلاس هنری ثبت نام کنید .

برای آینده برنامه ریزی کنید .

حتما برای خود برنامه های تفریحی تدارک ببینید ؛ چرا که چشم انتظار بودن برنامه های تفریحی نیز آرام بخش بسیار خوبی است .

فهرستی از برنامه های لذت بخش تهیه کرده و برای انجام آن برنامه ریزی کنید ؛ مثلا برنامه ای برای تهیه بلیت تئاتر و یا قرار ملاقات با یک دوست و یا خرید کتاب مورد علاقه تان تهیه کنید . با این کارها بلافاصله احساس دلپذیری خواهید کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد