اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

زندگی

گاهی افراد به زندگی‎تان می‎آیند و از همان ابتدا در می‎یابید که باید وارد سرنوشت‎تان می‎شدند تا هدفی را به مقصد برسانند، درسی به شما بیاموزند یا به شما کمک کنند تا دریابید که هویت واقعی‎تان‎ چیست یا می‎خواهید چه هویتی پیدا کنید.
    شما هرگز نمی‎دانید این افراد چه کسانی ممکن است باشند... شاید همکلاسی‎تان‎، همسایه‎تان‎، همکارتان‎، دوستی از دست رفته یا حتی یک غریبه‎، ولی زمانی که نگاهتان را به او می‎دوزید، فوراً در می‎یابید که او به شیوه‎ای عمیق‎، روی زندگی‎تان اثرگذار خواهد بود.
    و گاهی اتفاقاتی می‎افتند که به نظر شما وحشتناک هستند و در نگاه اول دردآور و حتی غیرمنصفانه‎ جلوه می‎کنند، ولی پس از تعمق کافی‎، در می‎یابید که بدون غلبه بر آن موانع هرگز به توانایی‎ها، قدرت‎ اراده و حتی احساسات قلبی خود پی نمی‎بردید.
    آری‎، هر اتفاقی به دلیلی رخ می‎دهد و حکمتی در پس آن نهفته است‎. هیچ اتفاقی بدون حکمت یا بی‎دلیل رخ نمی‎دهد. بیماری‎، مجروحیت‎، عشق‎، لحظات از دست رفته و حتی ندامت‎ها به این دلیل به‎ وقوع می‎پیوندند که محدودیت‎های روح شما را محک بزنند. بدون این محک‎های کوچک‎، زندگی بسان‎ جاده‎ای صاف و هموار و تکراری جلوه خواهد کرد که به سوی ناکجاآباد رهسپار است‎. ممکن است‎ ایمن و راحت باشد، ولی خسته کننده و بی‎هدف است‎.
    هر فردی که در زندگی‎تان با او آشنا می‎شوید، به نحوی روی زندگی‎تان اثر می‎گذارد. موفقیت‎ها و شکست‎هایی که در زندگی تجربه می‎کنید به شما کمک می‎کنند تا به هویت حقیقی خود پی ببرید و انسان کاملی شوید. حتی می‎توان از تجربیات ناخوشایند، درس زندگی آموخت‎. این تجربیات‎، ارزشمندترین و مهم‎ترین درس‎های زندگی به شمار می‎آیند.
    اگر فردی قلب‎تان را شکست یا بی‎وفایی کرد، او را عفو کنید، چون به شما کمک کرده تا درس اعتماد را یاد بگیرید و از اهمیت محتاط بودن در هنگام باز کردن دروازه قلب‎تان به روی دیگران آگاه شوید.
    اگر فردی به شما عشق می‎ورزد، بدون هیچ گونه محدودیتی به او عشق بورزید، نه به این دلیل که او عاشق شماست‎، بلکه چون به نحوی او درس عشق ورزیدن‎، باز کردن دروازه قلب‎تان به روی دیگران و دیدن حقایق زندگی را به شما یاد می‎دهد.
    از هر روز زندگی‎تان‎، نقطه عطفی بسازید.
    قدر لحظه لحظة زندگی‎تان را بدانید و از آن‎ها طوری استفاده کنید که بعداً پشیمان نشوید، چون‎ ممکن است آن لحظات‎، هرگز تکرار نشوند.
    با افرادی که تا به حال صحبت نکرده‎اید، حرف بزنید و پای درد دل آنان بنشینید. عشق بورزید و به‎ اهداف بزرگ فکر کنید. سرتان را بالا بگیرید، چون شما مستحق بهترین‎ها هستید. به خود بگویید که‎ فردی منحصر به فرد هستید و خود را باور داشته باشید، چون اگر شما خود را باور نداشته باشید، دیگران باورتان نخواهند کرد.
    شما می‎توانید از زندگی‎تان همان چیزهایی را بهره‎برداری کنید که در جست و جویشان هستید. بهترین‎ها را برای خود رقم بزنید و بدون هیچگونه ندامت و پشیمانی از زندگی لذت ببرید.
    مهم‎تر از همه‎! اگر به فردی عشق می‎ورزید، به او ابراز علاقه کنید تا بداند که عشق را به او هدیه‎ داده‎اید، چون هیچ کس از فردای خویش خبر ندارد.
    و سعی کنید هر روز، درسی جدید در زندگی‎تان فرا بگیرید، این داستان زندگی است‎!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد