اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

شادی در منزل

زندگی در شهر های صنعتی باعث شده که انسان بیشتر خواهان احساس آرامش و راحتی در خانه باشد و در صورت شاغل بودن پس از بازگشت به منزل ، دوست دارد در محیطی آرام و دلپذیر هر چند کوچک ، شب را به صبح برساند تا روز دیگری شروع شود . پرسشی که ذهن بسیاری را به خود مشغول ساخته ، این است که چگونه می شود این محیط را فراهم کرد تا همه اعضای خانواده بتوانند از آن بیشترین لذت را ببرند ؟ از آنجایی که افراد به دلایلی نمی توانند در خانه های ویلایی یا خیلی شیک و بزرگ زندگی کنند به خانه های کوچک روی می آورند . این خانه ها نیز به دلیل کوچکی ، زیبایی چندانی ندارند . پس چگونه می توان علیرغم کوچکی خانه ها ، آنها را بزرگ ، زیبا و جذاب جلوه داد و در عین حال از زیبایی آن لذت برد ؟ ما چند پیشنهاد برای شما که به محیط خانه خود اهمیت می دهید ، داریم که اگر به آنها عمل کنید مطمئنا خانه ای زیبا و محیطی دلچسب خواهید داشت . اگر به موارد ذیل عمل کنید ، می بینید که حتی در خانه های کوچک هم می توانید احساس شادی و دلبازی داشته باشید . امیدوارم که این توصیه ها را جدی بگیرید .

گذاشتن عکس هایی از اعضای خانواده در گوشه و کنار منزل بسیار خوب است اما از افراط خودداری کنید ، به خصوص در مورد عکس های خودتان .

اضافه کردن گیاه ، سنگ ، صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزیینات خانه ، تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده دارد و در واقع طبیعت را به درون خانه می آورد .

هرگز سعی نکنید در تزیین منزل به کمال مطلق دست یابید . خانه شما باید زنده به نظر برسد و این به معنای کمی به هم ریختگی است . بنابراین همه چیز نباید همیشه درست درجای خود باشد .

با گذاشتن چند شاخه گل تازه در خانه ، روحیه شادی به افراد بدهید .

سعی نداشته باشید لوازم منزل را همرنگ انتخاب کنید بلکه باید بر هماهنگی رنگ ها توجه کنید . تزیین خوب خانه به این معنا نیست که همه چیز یک رنگ باشد .

در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا ، خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید . اگر وسیله ای شکلی دارد که می دانید همیشه دوستش خواهید داشت همان را انتخاب کنید . به طور حتم شما در طول زمان از طرح ، رنگ و پارچه آن خسته خواهید شد که این مشکل با تعویض رویه حل می شود . مهم این است که فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید .

هنگام جور کردن پارچه هایی با طرح های مختلف یک یا دو رنگ پایه را همسان در نظر بگیرید .

لوازم خانه را از نوع راحت و قابل استفاده تهیه کنید تا به خانه شما حال و هوای صلح آمیز و آرام بخش بدهد . استفاده از فرش و گلیم با الیاف طبیعی و پارچه هایی چون کتان و ابریشم خام ، حس با صفایی به خانه می دهد و آن را به یک آشیانه گرم مبدل می کند .

به خاطر داشته باشید که گاهی یک گردنبند زیبا بسیار بیشتر از یک گردنبند با گوشواره و دستبند یک شکل جلب توجه می کند . در چیدن لوازم منزل نیز این قانون وجود دارد . ترکیب جالب و ابتکاری لوازم منزل به شرط آنکه در آن افراط نشود ، بسیار زیباتر از یک سری مبلمان و میز و صندلی یک شکل خواهد بود .

حمام و سرویس های بهداشتی خانه را با شمع تزیین و با صابون های خوشبو ، عطرآگین کنید .

جزئیات کوچک مانند رومیزی ، بشقاب ها ، لیوان ها ، زیربشقاب ها ، گل و دیگر لوازم روی میز را که تفاوت فراوانی ایجاد می کنند از یاد نبرید . این رنگ ها و ریزه کاری ها ممکن است به نظر دست وپاگیر باشند اما آنقدر موثرند که ارزش زحمت را دارند .

در انتخاب لوازم فلزی به دنبال کیفیت باشید و در صورت لزوم لوازم کهنه را عوض کنید . سینک ظرفشویی ، شیرآلات و امثال آن به تدریج به نظر نمی آیند اما تعویض آنها تاثیر بسیاری بر نمای کلی خانه می گذارد .

از آنجایی که آثار هنری موجود در منزل معرف شخصیت شماست ، لوازم خانه را طوری انتخاب کنید که بر زیبایی تابلو ها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیفزاید . وسایل خانه را طوری نچینید که توجه را از آثار هنری به خود جلب کنند .

اتاق های خود را پر از وسایل نکنید . هر چیز خوبی با افراط به سوی بدی متمایل می شود ، کمی از این و کمی از آن کافی است . مراقب باشید که اتاق را با رنگ یکنواخت ، ظروف فلزی کوچک و بزرگ ، اشیای چوبی ، کاغذ دیواری و برگ های طلایی پر نکنید . سعی کنید در یک اتاق ساده و خلوت ، غافلگیری های خلاقانه ترتیب دهید . طراحی خوب شامل انتخاب رنگ و حس صحیح است با چاشنی هایی از تزیینات زیبایی که دوستشان دارید .

در پایان ، مهمترین چیز در خانه پرده است . به این ترتیب که اگر خانه کوچکی دارید سعی نکنید پرده هایی که والان دارند را به آن آویزان کنید چون هر چه پرده ضخیم تر و پرلایه تر باشد خانه را کوچکتر جلوه می دهد . بنابراین برای خانه های کوچک از پرده های تور و یک لایه که از آن چیزی آویزان نیست ، به عبارتی والان ندارد ، استفاده کنید یا در صورت تمایل از والان های کوچک و خیلی ظریف استفاده کنید .

● گیاهان خانگی

سعی کنید شاخه گل ها را بلند بگیرید و هنگام چیدن گل از شاخه ، این کار را به آرامی و حتی الامکان به وسیله قیچی مخصوص انجام دهید .

هیچ می دانستید که عسل به جز اینکه خواص زیادی دارد ، در حفظ شادابی گل هم اثربخش است ؟ برای این منظور کافی است پس از چیدن گل ، کمی عسل به انتهای ساقه آن بمالید .

هنگام جابه جا کردن قلمه های گل نیز برای آنکه خشک نشود ، می توانید طبق روش بالا از عسل استفاده کنید .

به محض آنکه گل را از شاخه جدا کردید ، آن را مدتی در آب نیمگرم سپس در آب سرد قرار دهید . این عمل به دوام گل های شما کمک خواهد کرد .

هر روز آب گل های خود را عوض کنید . چند دقیقه ساقه گل ها را در آب گرم قرار دهید و توجه داشته باشید که هر بار آب گل ها را عوض می کنید ، اندکی از انتهای ساقه آن بچینید تا گل های شما تازه تر بماند .

اضافه کردن مقدار بسیار کمی نمک یا شکر ( به اندازه یک نوک انگشت ) نیز به گل های شما جان تازه ای می بخشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد