اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

ورزش کردن

حتما مـیلـیـون هـا بـار تا به حال شنیده اید : ورزش کردن برایتان خوب و یکجا نشستن و تلویزیون تماشا کردن برایتان بد است . امـا در کـنـار ایـنـکـه به شما کمک می کند تا کالری بیشتری سوزانده و خوش هیکل تر شوید ، چه فواید دیگری دارد ؟ در ایـنجـا مـی خواهیم 10 فایده مهم ورزش کردن را برای شما بازگو کنیم .

 1- کمک می کند که بهتر و راحت تر بخوابید . اگرچه ممکن است از نظر شما مسئله ای بدیهی بیاید ، اما تحقیقات مربوط به ورزش کردن با راحت خوابیدن به تازگی انجام شده است . این تحقیقات نشان داده است که به طور میانگین 20 الی 30 دقیقه ورزش برای سه تا چهار روز در هفته کمک می کند که خواب راحت تری داشته باشید . هر چند ، بهتر است که روز ها یا بعد از ظهرها ورزش کنید نه شب ها قبل از خواب چون در اینصورت خیلی پرانرژی خواهید شد و به سادگی خوابتان نخواهد برد . ورزش کردن کمک می کند راحت تر خوابتان ببرد و بهتر بخوابید و ساعت خوابتان را هم بیشتر خواهد کرد . همچنین کیفیت خواب شما را هم بالاتر خواهد برد و سبب می شود که خواب عمیق تری داشته باشید .

2- باعث می شود دیرتر پیر شوید و از مرگ نابهنگام هم جلوگیری می کند . هر چه سنتان بالاتر می رود ، ورزش منظم می تواند شما را از نظر بدنی متناسب و سالم نگاه دارد . همچنین وضعیت پوست و ماهیچه های شما را هم بهتر خواهد کرد ، قابلیت انعطاف شما را بالاتر خواهد برد و از بسیاری بیماری های مربوط به پیری از قبیل پوکی استخوان و بیماری های قلبی جلوگیری خواهد کرد .

3- مفصل ها ، استخوان ها و ماهیچه های شما را سالم تر نگاه خواهد داشت . هر چه سنتان بالاتر می رود ، تراکم استخوان هایتان و انعطاف پذیری مفصل هایتان کمتر خواهد شد . ورزش کردن به طور منظم یکی از بهترین راه ها برای کم کردن مشکلات مربوط به ماهیچه ها ، مفصل ها و استخوان ها است . یک برنامه ورزشی منظم به شما کمک می کند که قوا و انعطاف پذیری خود را حفظ کنید .

4- سیستم دفاعی بدنتان را تقویت خواهد کرد . تحقیقات مختلفی نشان داده است که ورزش قدرت سیستم دفاعی بدن را بالا می برد . در نوجوانان و بزرگسالان ورزش می تواند به عنوان یک محرک طبیعی برای سلول های دفاعی به حساب آید . در افراد سالخورده عملکرد سیستم دفاعی خود به خود ضعیف می شود که می تواند خطر ابتلا به بیماری های مسری و واگیردار را افزایش دهد . اما تمرینات ورزشی منظم و متعادل مثل پیاده روی و دوچرخه سواری می تواند به طور تقریبی این ضعف سیستم دفاعی را در بدن کاهش دهد .

5- حافظه را قوی تر خواهد کرد . تحقیقات بسیاری نشان داده است که افرادی که روی قاعده ای منظم ورزش می کنند حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارند . پیاده روی سه روز در هفته به مدت 45 دقیقه برای بالا بردن زیرکی و هوش شما کافی است . ورزش های هوازی قسمت های جلویی و جداره های بالایی مغز که به تمرکز مرتبط است را تحریک می کند .

6- اعتماد به نفس را بالا می برد . این سوال ساده را از خود بپرسید : در کدام لحظه احساس بهتری دارم ؟ وقتی روی مبل لم داده ام و مشغول خوردن یک پاکت چیپس هستم یا بعد از انجام یک تمرین ورزشی عالی از باشگاه برگشته ام ؟ اگر مدتی است که بد هیکل شده اید ، تمرینات ورزشی را شروع کنید ، بنیه ، ماهیچه ها و قدرت بدنی تان را افزایش خواهید داد و از نظر روحی حال بهتری خواهید داشت . این خود به خود باعث می شود که تصویر بهتری از خود داشته باشید و اعتماد به نفستان بالا رود .

7- انرژی و تحمل شما را بالا می برد . تا به حال چند بار از باشگاه در رفته اید فقط چون خسته شده و دیگر تحمل ادامه تمرینات را نداشته اید ؟ اما آیا زمانی که تنبلی را کنار گذاشته و به تمرینات ادامه داده اید احساس بهتری نداشته اید و پر انرژی تر نشده اید ؟ افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند ، انرژی ، قدرت بدنی و تحمل بیشتری دارند . مدت کمی بعد از آغاز تمرینات این انرژی بیشتر را در خود کاملاً حس خواهید کرد .

8- شور جنسی و قدرت شما را در مسائل جنسی افزایش می دهد . این حقیقت دارد : تمرینات ورزشی منظم شور و شوق شما را به مسائل جنسی افزایش داده و باعث می شود که بهتر ارضاء شوید . بالا رفتن تحمل بدن و قدرت عضلات عملکرد جنسی شما را افزایش می دهد .

9- فشارهای عصبی ، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد . ورزش باعث می شود که اضطراب و استرس شما به پائین ترین حد خود برسد . در این حالت بدن شما بعد از یک یا دو ساعت بعد از اتمام تمریناتتان اندورفین بیشتری تولید خواهد کرد که اعصاب شما را تسکین داده و آسودگی خیالتان را افزایش خواهد داد . فایده دیگر فعالیت بدنی این است که شما را به داشتن رژیم غذایی مناسب تشویق می کند و تغذیه مناسب هم استرس را کاهش می دهد . حتی بعضی تحقیقات نشان داده است که از ورزش می توانیم به عنوان درمانی برای افسردگی نیز استفاده کنیم .

10- احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد . بهترین نتیجه ای که از تمرینات ورزشی گرفته می شود این است که احتمال ابتلای شما را به بسیاری از بیماری های جدی و کشنده مثل بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، پوکی استخوان ، دیابت ، چاقی ، کلسترول بالا ، سرطان سینه  ، ایست و حملات قلبی و ورم مفاصل کاهش می دهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد