اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

به سوی آرامش

 
آیا آرزو دارید آرام و خونسرد و خوددار باشید و فرصت کافى براى آنچه دلخواه شماست در اختیار داشته باشید؟ اگرچه رسیدن به این هدف مشکل به نظر مى رسد، اما با کمى تلاش و تجدید نظر در افکار و اعمال مى توان به آن نزدیک شد.

بهتر است راهکارهاى پیشنهادى ما را رعایت کنید:

 فراموش نکنید در دنیاى شلوغ و پراسترس امروز به دست آوردن تکه اى آرامش مى تواند غنیمت بزرگى باشد. آیا ذاتاً همیشه مسئول امور و عهده دار نظم و ترتیب هستید؟ افراد پرکار و فعال اغلب احساس مى کنند همه کارها باید تحت کنترل آنها باشد، خصوصاً مواقعى که هدف خاصى مدنظرشان است. بنابراین سعى کنید براى یک بار هم این عادت کنترل کردن را رها کنید و بگذارید زندگى مسیر خود را بپیماید.

فهرستى از برنامه هاى لذت بخش تهیه کنید و براى انجام آن برنامه ریزى نمایید؛ مثلاً برنامه اى براى تهیه بلیت تئاتر یا قرار ملاقات با یک دوست یا خرید کتاب مورد علاقه تان تهیه کنید. با این کارها بلافاصله احساس دلپذیرى خواهید کرد.
مسئولیت هاى متعدد را نپذیرید

ممکن است از این که همواره کارهاى بسیارى را با هم انجام مى دهید به خود ببالید، ولى قطعاً در عین کار احساس عدم تمرکز، نگرانى و خستگى مى کنید. خانم ها اکثراً از این که قادرند چندین کار را همزمان انجام دهند به خود مى بالند ولی در نهایت از این عمل آسیب مى بینند. بنابراین در عهده دارى کارها هوشیار باشید؛ یعنى کارها را یک به یک و به نوبت انجام دهید. قدر لحظه هاى عمر خود را بدانید و از انجام کارى که عهده دار هستید، لذت ببرید تا پس از این که کار را به نحو احسن انجام دادید، احساس موفقیت کنید.

به موفقیت هاى خود بها دهید

همیشه توجه داشته باشید که موفقیت، پیروزى هاى بعدى را به دنبال مى آورد و احساس خودکم بینى را از انسان دور مى کند. کافى است تنها به یک چیز که موجب بالندگى شماست یا یک زمینه که در آن موفق بوده اید فکر کنید. ارزشمند بودن خود را مورد تأیید قرار دهید.

به نیازهایتان اهمیت دهید

همیشه به فکر راضى و خوشحال کردن دیگران بودن کافى نیست، کمى هم به فکر نیازهاى معقول و مقبول خود باشید. این دلیل بر خودخواهى نیست. به نقطه نظرات دیگران گوش دهید، ولى اگر لازم مى دانید براى این که فرصت کافى براى پاسخ داشته باشید به آنها بگویید براى فکر کردن و تصمیم گرفتن در باره آن موضوع نیاز به زمان دارید. در عین حالى که انعطاف پذیر هستید نسبت به احساسات و عواطف خود نیز واقع گرا و بى رو دربایستى باشید.

کارها را یک به یک و به نوبت انجام دهید. قدر لحظه هاى عمر خود را بدانید و از انجام کارى که عهده دار هستید، لذت ببرید تا پس از این که کار را به نحو احسن انجام دادید، احساس موفقیت کنید.
از کار خود لذت ببرید

اگر همواره در حال مسامحه و طفره رفتن از انجام کارى هستید یا احساس مى کنید براى انجام کارى تحت فشار هستید، علامت این است که از کارى که انجام مى دهید لذت نمى برید. واقعیت امر این است که شما به هر حال ناچارید این کار را انجام دهید، پس روى جنبه هاى لذت بخش آن تمرکز کنید؛ مثلاً بر حس خوبى که به نظم درآوردن امور به شما مى دهد و یا مورد تقدیر و ستایش قرار گرفتن از بابت رسیدن به نتایج مطلوب تکیه کنید. این دیدگاه مثبت مى تواند تنش هاى درون شما را بزداید و به شما فرصت دهد که دریابید چه تغییرات درازمدتى را مى توانید ایجاد کنید.

انعطاف پذیر باشید لزوم یک برنامه روزمره براى تنظیم نیازهاى زندگى بسیار خوب و معقول است ولى نباید اصرار و اجبار در رعایت آن موجب تنش و اضطراب شما شود. سختگیرى و جدى بودن زیاد سبب مى شود فرصت ها را از دست بدهید و با تأکید براى اجراى آن برنامه، انرژى خود را بیهوده تلف کنید. در مواقعى که لازم مى دانید روش و تاکتیک خود را تغییر دهید تا در کارهایتان موفق تر و در رسیدن به اهدافتان خلاق تر شوید.

بین کار و زندگى تعادل برقرار کنید

تداخل و ادغام زندگى کارى و ادارى با زندگى خصوصى باعث اختلالات فیزیکى و عاطفى است. برنامه و زمانى را براى توقف کار انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. در خانه به کار فکر نکنید و توجه خود را به زندگى خانوادگى معطوف دارید. مواردى پیش مى آید که این کار برایتان مقدور نیست، ولى سعى کنید در بیشتر موارد این نکته را رعایت کنید.

عکس العمل هایتان را عوض کنید

ممکن است همواره در تغییر شرایط تنش آفرین موفق نباشید، لیکن با تغییر دادن دیدگاه خود نسبت به آن مى توانید احساسات خود را عوض کنید. اگر کسى دیر به سر وعده مى آید شانه هایتان را به علامت بى تفاوتى بالا نیاندازید و از وقت آزادى که به دست آورده اید لذت ببرید. اگر کسى بى ادب و پرخاشگر است این گونه تلقى کنید که او مبتلا به فشارخون بالا مى شود، نه شما!

ذهن و روح خود را شاد کنید

ذهن و روان خود را با دیدن و شنیدن کارهاى هنرى، زیبا و آراسته کنید. از نمایشگاه هاى هنرى دیدن کنید، به موسیقى گوش فرا دهید و بر زیبایى هاى یک گل تمرکز کنید. کاغذ و قلمى را بردارید و منظره زیبایى را نقاشى کنید یا در پارک قدم بزنید یا در یک کلاس هنرى ثبت نام کنید.

براى آینده برنامه ریزى کنید

حتماً براى خود برنامه هاى تفریحى تدارک ببینید؛ چرا که چشم انتظار برنامه هاى تفریحى بودن نیز آرام بخش بسیار خوبى است. فهرستى از برنامه هاى لذت بخش تهیه کنید و براى انجام آن برنامه ریزى نمایید؛ مثلاً برنامه اى براى تهیه بلیت تئاتر، یا قرار ملاقات با یک دوست، و یا خرید کتاب مورد علاقه تان تهیه کنید. با این کارها بلافاصله احساس دلپذیرى خواهید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد