اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

توبه

خداوند متعال می فرماید : گناهکاران در روز قیامت ،عذاب می شوند مگر ان کسانی که از گناه توبه کنند و با ایمان به خدا، عمل صالح بجای اورند . پس خداوند گناهان انها را تبدیل به ثواب می گرداند که خداوند امرزنده مهربان است .

- توبه چهار مرحله دارد : پشیمانی به قلب ، استغفار به زبان ، عمل به اندامها و عزم و اراده بر تکرار نکردن گناه .

- اگر انسان توبه نصوح بکند یعنی حالت پشیمانی از گناهان گذته را در خود بوجود بیاورد و با تضرع و گریه و زاری از خدای متعال در خواست بخشش تمام گناهان و قبولی توبه اش را بنماید و تصمیم جدی و قاطع برای انجام و اجبات و ترک گناهان و معاصی بگیرد خداوند متعال تمامی گناهان گذشته اش را هر چقدر هم که بزرگ باشد می بخشد ، طوری که گویا از اول گناهی نکرده است .

 

- هر گاه بنده از ترس خدا گریه و زاری کند،گناهانش مانند برگ درخت فرو می ریزند و مانند روزی می شود که مادرش او را به دنیا اورده بود .

-  در حدیث قدسی آمده است : اگر روی برگرداننده ها می دانستند که چگونه انتظار انها را می کشم و چقدر به انها مهربانی دارم و چه شوقی برای ترک معصیتشان دارم از شوق به من می مردند و از محبتم تکه تکه می شدند .

-  در حدیث قدسی امده است : مومن بسیار توبه می کند .

همچنین امده است : هیچ کس نزد خدا محبوبتر از جوان تو به کار نیست .

- مایوس شدن از رحمت خدا از تمام گناهان بزرگتر است .

- شیطان تلاشش این است که انسان را در هر حال که هست از راه خدا باز دارد و به انسان می گوید : کار از تو گذشته است . تو نمی توانی توبه حقیقی بکنی !

توبه حقیقی شرایطی دارد !تو کجا و عمل به توبه حقیقی کجا ؟

اگر به شرایطش عمل نکنی توبه نکردن بهتر از توبه دروغین است .

تو انقدر گناه کرده ای که از قابلیت و سعادت قبولی توبه و توفیق توبه افتاده ای !

اگر انسان حرفهای او را قبول کند مادامی که قبول کرده است مغلوب شده و ان ملعون مقصودش را بدست اورده است . بلکه باید این حرفهای او را جواب داده و رد کند . بگوید : اولا رحمت الهی رحمتی است که تو را مایوس نکرده و دعایت را مستجاب نمود .

ثانیا من اگر نتوتنم توبه حقیق کامل بکنم ان مقداری که می توانم  می کنم شاید خداوندمهربان  به خاطر همین مقدار توبه ای که کردم ،توفیق بالاتر از ان را بدهد و یک مقدار کاملنر بکنم ،و انرا هم که کردم باز هم توفیقی بالاتر بدهد تا مرا به توبه کامل برساند .

- خداوند می فرماید اگر کسی حتی هفتاد پیامبر را کشته نباید از توبه مایوس شود که این خود گناهی بزرگتر است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد