اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

چگونه می‌توان روحیه شاداب و خوی خوشحال داشت

با توجه به آمار تکان‌‌دهنده و روبه رشدی که امروزه در مورد شمار مبتلا‌یان به افسردگی وجود دارد، لزوم تغییرات درونی به‌منظور زندگی بهتر و سالم‌تر و بهره بردن از سلامت جسمی و روحی برای سازندگی مفید‌تر جامعه، امری حیاتی تلقی می‌شود. لذا پول را فراموش کنید و نگران گذر عمر و از دست رفتن جوانی نباشید. بلکه رفتار و افکار خوشایندی داشته باشید تا بتوانید خوشحال باشید و از نعمت جوانی و زندگی لذت ببرید.

حتی در دنیای ماشینی امروز نیز بسیاری افراد خوشحال هستند و خوب زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که محققان دریافته‌اند که سلامتی و کارایی افراد تا حد زیادی تحت تاثیر ویژگی‌های شخصیتی و درونی آنهاست.

این تحقیق10ساله نشان می‌‌دهد که صرف نظر از تغییر در وضعیت تاهل- شغل یا محل اقامت افرادی که در سال 1973 روحیه خوبی داشته‌اند و خوشحال بوده‌اند در سال 1983 نیز روحیه خوبی داشته‌اند. در صورتی که در مدت این دهه اتفاقات خوب یا بد بسیاری در زندگی‌شان رخ داده است.

اما نکته اصلی اینجاست که چگونه می‌توان روحیه شاداب و خوی خوشحال داشت؟ چه کسانی از ناملایمات زندگی نیز ناراحت و افسرده نمی‌شوند؟

در پاسخ باید گفت چهار شیوه اصلی و مهم وجود دارد تا افراد خوشحال باشند:


1-عزت نفس:
افراد خوشحال، خود را دوست دارند.

در دهه 1980 هیچ موضوعی به‌اندازه خود و خویشتن، روان شناسان را مشغول نکرد. بسیاری از گزارش ها حاکی از آن است که افراد باعزت نفس بالا، از سلامتی بیشتری برخوردارند و حتی در زندگی خانوادگی ، شغلی و جمع‌های دوستانه نیز رضایت بیشتری دارند. به عبارت دیگر، وقتی افراد خود را می‌پذیرند، زندگی و پستی و بلندی های‌ آن را نیز می‌پذیرند و احساس خوبی در مورد آن دارند.

در حال حاضر، داشتن عزت نفس بیشتر، امری محال نیست زیرا بسیاری از کتاب‌ها، مقالات و برنامه‌ها در مورد اینکه به‌خودمان احترام بگذاریم، توانایی‌های خود را تقویت کرده و مثبت بیندیشیم و احساس قربانی بودن و بدبختی نکنیم،وجود دارد که می‌توانیم از آنها بهره‌مند شویم.

باید گفتار منفی را نیز قطع کنیم. برای اینکه در زندگی به محبت برسیم باید ابتدا به خودمان علاقه داشته باشیم.

در ارزیابی عزت نفس، افراد در شرایط گوناگونی قرار می‌گیرند ولی هیچ‌کس نمره صفر نمی‌گیرد زیرا ممکن است عزت نفس ما ضعیف باشد اما در اعماق وجودمان دارای آن هستیم پس باید آنرا تقویت کنیم. بد نیست بدانید افرادی که عزت نفس ضعیفی دارند، در کلام خود به جای عبارت «من خوب فکر می‌کنم» می‌گویند «گاهی اوقات یا تا حدی خوب فکر می‌کنم.»

از طرف دیگر افرادی که عزت نفس خوبی دارند مایل به برقراری روابط بیشتر اجتماعی با دیگران هستند. چنین افرادی در روابط اجتماعی مسئولیت‌پذیر هستند و بیشتر سعی می‌کنند کارهای مثبت انجام دهند زیرا خود را مسئول و پاسخ‌گوی کردارشان می‌دانند. بیشتر به موفقیت فکر می‌کنند تا شکست. به‌همین دلیل مرتب از خود نمی‌پرسند: «مگر من چه کرده‌ام که مستحق چنین مشکلی باشم ؟» زیرا می‌‌دانند که گفتار و رفتارشان پیامد و عواقبی دارد پس تمایل دارند کارهایی انجام دهند که پیامدهای مثبت داشته باشد تا در انتها پشیمان نشوند.

البته بسیاری افراد نیز خود را بهتر از متوسط می‌بینند ودر قضاوت‌هایشان نسبت به رفتار گذشته‌شان همواره خود را محق می دانند که این امر نباید با عزت نفس اشتباه گرفته شود. ما باید بتوانیم به عقاید و نظرات دیگران احترام بگذاریم و در مواردی نیز با افراد آگاه‌تر از خودمان مشورت نماییم. زیرا در غیراین صورت فقط خود را کامل می‌پنداریم و هیچ حرکت و رفتار مغایر به تمایل خود را نخواهیم پذیرفت که خود این موضوع نیز می‌تواند منجر به افسردگی و یاس شود.

مرتب خود را با دیگرانی که از نظر خانوادگی، درآمد و تحصیل از شما بالاتر هستند مقایسه نکنید بلکه سعی کنید با امید به خدا و تکیه بر توانایی‌هایتان خود را باور کرده و به سمت کمال حرکت نمایید.

نهایتاً این که
عزت نفس باید مثبت و واقع‌گرایانه باشد، زیرا بر مبنای دستاوردهای واقعی افراد شکل می‌گیرد. باید واقعیت آنچه هستیم بپذیریم تا احساس خوبی داشته باشیم.


2- خوش‌بینی:
افراد خوشحال، امیدوار هستند.

چنانچه موافق باشید که «همه افراد شانس کافی برای انجام تقریباً همه کارها دارند» امیدوار هستید. وقتی به کار جدید دست می‌زنید، انتظار موفقیت داشته باشید نه شکست. به‌عبارت دیگر، وقتی به یک لیوان نصفه نگاه می‌کنید، نیمه پر آن را ببینید، تا خوشحال‌تر باشید.

در ضمن افراد خوش‌بین، سالم‌تر هستند. آنها در مواجهه با مشکلات نمی‌گویند:«در جایی اشتباه کردم اما سعی می‌کنم دوباره همه چیز را درست کنم.» چنین افرادی کم‌تر آسیب‌پذیرند و نسبت به بیماری‌ها نیز قوی‌تر هستند. چنین افرادی حتی در مراحل گوناگون بیماری نیز آثار خفیف‌تر از خود بروز می‌دهند در صورتی که افراد بدبین با یک بیماری نه چندان جدی نیز از پا می‌افتند.

وقتی می‌خواهید کاری را انجام دهید- اگر خوش‌بین باشید- حتی موانع موجود را نیز فرصتی برای یافتن راهی جدیدتر و بهتر تلقی می‌کنید.

اگر خوش‌بین باشید به جای «نه» بیشتر می‌گویید «بله».

در این بخش نیز لازم به‌ذکر است که واقع‌بین باشید و اهداف محال و غیرقابل دسترس برای خود تعیین نکنید تا با نرسیدن به آنها انگیزه لازم و کافی را برای ادامه از دست بدهید.

بسیاری افراد حتی در مورد ازدواج نیز چنان رویاپردازی می‌کنند که با عدم تحقیق هر مورد احساس شکست در ازدواج و بدبختی می‌کنند.
باید به اندازه کافی خوش‌بین بود تا بتوان حرکت کرد و به اندازه‌ای واقع‌گرا بود که افکار و رفتار را کنترل نمود و به هر کاری دست نزد.


3- برون‌گرایی:
افراد خوشحال، در خود نمی‌مانند.

مطالعات گوناگون حاکی از آن هستند که افراد برون‌گرا و اجتماعی افرادی هستند که رضایت بیشتری از زندگی داشته و خوشحال‌ترند. البته بخشی از برون‌گرایی مربوط به ذات و خلق وخوی افراد است. بدین‌معنا که، برخی ذاتاً شاداب‌تر و گرم‌تر می‌باشند. آنها با وارد شدن به‌ اتاقی که پر از افراد گوناگون است به راحتی وارد شده و خود را معرفی کرده و با افراد صمیمانه برخورد می‌کنند. بدین صورت بهتر هم پذیرفته می‌شوند.

اما این مسئله تا حدی هم اکتسابی است و افراد درون‌گرا نیز می‌توانند با تمرین، آداب اجتماعی را بهتر و بیشتر به‌جای آورند. دیگران را دوست بدارند و دوست داشته شوند.

چنین تفکری به‌تحقق تجربه‌های مطلوب‌تر کمک می‌کند. گویی طبیعت و روزگار نیز افراد برون‌گرا را بیشتر حمایت می‌کند. چنین افرادی راحت‌تر ازدواج می‌کنند. احتمال اینکه شغل بهتری پیدا کنند و دوستان صمیمی داشته باشند ،بیشتر است.

برون گرایان بیشتر با مردم در تعامل بوده و دوستان بیشتری دارند. در فعالیت‌های اجتماعی نیز بیشتر شرکت کرده و شاید همین مورد برخورد با افراد گوناگون ، فرصت‌های مختلفی را برایشان ایجاد می‌کند.


4-کنترل شخصی:
افراد خوشحال معتقدند که :خودشان قادر به انتخاب سرنوشت خود هستند.

تحقیقات حاکی از این است که احساس قوی کنترل بر امور شخصی در افراد ،بیش از هر عامل دیگری موجب بروز احساست مثبت و حس رضایت از زندگی و خوشحالی می‌باشد.

اگر دقت کرده باشید برخی افراد به این عبارات فکر کرده و آنها را بیان می‌کنند: «من نقشی در خوشبختی یا بدبختی خود ندارم» یا «زندگی مرا با خود برده و من نمی‌توانم در جهتی که می‌روم دخالت کنم» یا «جهان فقط به کام برخی افراد قدرتمند است.»

چنین عباراتی نمایان‌گر احساس عجز فرد می‌باشد و در نتیجه استرس بیشتر و ناکامی در زندگی نیز از پیامدهای آن خواهد بود.

در مقابل افرادی که احساس کنترل بر امور شخصی و خویشتن دارند از سلامت جسمی و روحی بیشتری نیز برخوردارند. از حق انتخاب خود در زندگی لذت برده و 93درصد آنها افرادی فعال، آگاه و خوشحال هستند. چرا که این احساس کنترل همواره با نوعی مدیریت در امور همراه است و این مدیریت با مدیریت زمان همراه شده و زمانی که فرد حداکثر استفاده را از زمان خود می‌کند، بدیهی است که نتیجه بهتری هم می‌گیرد و به دستاوردهای بیشتری می‌رسد که موجب اعتماد به نفس بیشتر و خوشحالی او می‌باشد.


*نهایتاً چگونه خوشحال باشیم؟

- تاکنون به اندازه کافی گفته شد که خوشحالی به‌دنبال احساس عزت نفس پدید می‌آید و خوش‌بینی نیز در این میان نقش قابل توجهی ایفا می‌کند. اما اینکه ما باید خود را تقویت کنیم، مورد دیگری است.

نخسیتن گام این است که خود را مسئول اتفاقات و مسائلی که برایمان رخ می‌دهد بدانیم. بدین ترتیب برای بهتر شدن‌شان تلاش می‌کنیم و موقعیت خود را در جهان هستی ارتقا می‌دهیم.

شاید جالب باشد که بدانید، تحقیقات نشان می‌دهد اکثر افراد موفق در دوران کودکی با مشکلات بسیاری روبه رو بوده‌اند. همین مشکلات انگیزه‌ای به آنها داده که بخواهند سرنوشت خود را به‌دست گیرند و در این راه از تمام توان خود استفاده کنند. بدین ترتیب قابلیت‌ها و شایستگی‌ها‌ی آنان شکوفا شده و به‌تدریج موفق شده‌اند.

پس به یاد داشته باشید که انگیزه، ثبات، توسعه فکر و اندیشه، توافق ، مصالحه و آگاهی از جمله عوامل تأثیر گذارند.

باید بپذیریم که قدرت تأثیر بر سرنوشت خود را داریم. حداقل می‌توانیم حضور اجتماعی خود را موثرتر و مطلوب‌تر گردانیم.
ما شاید محصول گذشته خود باشیم، اما آنچه می‌توایم تولید کرده و به وجود آوریم، آینده است

شخصیت انسان مانند رنگ چشم برنامه‌ریزی نشده تا هرگز قابل تغییر نباشد. پس حرکت کنید و مطمئن باشید با وجود تمام محدودیت‌هایی که در زندگی هر یک از ما وجود دارد، می‌توانیم انتخاب کنیم و بهتر و موثرتر بیندیشیم و زندگی کنی
نظرات 47 + ارسال نظر
زهرا سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:56 ب.ظ

خیلی حوب بود که آخرش حلاصشو نوشته بودی...
چون واقعا حوصله نداشتم این همه رو بخونم!

ممنون

مصی شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:54 ب.ظ

مطلبت فوقالعاده بود خیلی استفاده کردم.

ممنون خوشحالم که مورد توجهتان بود

تارا جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:52 ب.ظ

خوب بود گلم کاملترش کن

مرسی چشم

ناشناس شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:06 ب.ظ

مطلبتون خوب و عالی بود.
پیروز باشید.

عمو سه‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:26 ب.ظ

سلام سال نو رو بهتون تبریک میگم و واقعا بخاطر این مطالب ازتون ممنونم خیلی عالیه بازم از این مطالب بزارین

رضا دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:13 ب.ظ

با عرض سلام وخسته نباشید از مطالبتون لذت بردم بسیار سپاسگذارم

amir پنج‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:12 ب.ظ

دمت گرم داش خیلی استفاده کردیم

سحر سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:58 ب.ظ

خوب بود و خوشحالم که از این مطالب در صفحه شما میبینم

امین چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:49 ق.ظ

عالی بود، واقعا استفاده کردم

احمد پنج‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 04:23 ب.ظ

آقا مطلبتون خیلی بد بود افتضاح بود اصلا شما سایت نسازین به نفعتونه ( تصور کنید هر روز اینجوری قضاوت بشین از طرف کارفرماتون چه روحیاتی پیدا می کنید؟!)

محیا شنبه 22 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 08:25 ب.ظ

مطالب خوب بود.

melisa شنبه 6 دی‌ماه سال 1393 ساعت 06:46 ب.ظ http://naghavian.blogsky.com/1387/05/06/post-168

Rahkar haye bishtari bego lotfan

مریم شنبه 27 دی‌ماه سال 1393 ساعت 06:40 ب.ظ

ممنون از مطالب خوب شما

بهداد پنج‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:06 ب.ظ

سلام.
عالی بود من خودم تمام این مشکلات رو داشتم ولی الان که فهمیدم خودم باعث این مشکلاتم یدفعه ادم دیگه ای شدم ممنوم...

عباس چهارشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:14 ق.ظ

سلام خدا قوت قشنگ و جالب بود

مصطفی پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام
من جوان 24 ساله استم مشکل ام این است که همیشه جگر خون استم نمیتوانم خوش باشم چون فکر میکنم من تنها استم و هیچ کسی را در این دنیا ندارم نمیدانم چرا هر چه کوشش میکنم که خوش باشم اما نمیتوانم
از شما خواهش میکنم که مرا کمک کنید.

دوست خوبم
تو سن شما این حس طبیعیه بعتره به مشاور و روانشناس مراجعه کنی منم روانشناسی خوندم اگر خواستی تلفن بذار تماس بگیرم

شاد باش

فریبا چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:08 ق.ظ

سلام.خواهش میکنم دوستان بهم کمک کنید.من تازه نامزد کردم ۲۳ سالمه.قبل ازدواج ۴ سالی تقریبا افسردگی داشتم ولی بعد ازدواجم بدتر شدم.الان پنج ماهه ازدواج کردم همسرم هم ادم فوق العاده ایه.خودم هم دانشجوام تو درسام هم موفق نیستم.اصلا نمیتونم شاد باشم نمیدونم چرا؟؟؟تا حالا هزارتا هم از این مطالب خوندم دیگه تاثیری روم نمیذاره.لطفا کمکم کنین دارم دیوونه میشم!

چشم مطالب بعدی بخونین

حسین سینا شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:45 ب.ظ

به نظرمن برای داشتن اعتمادبه نفس بایدرابطه خودرابادوستان وخانواده قوی کنیم

مژگان شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:57 ق.ظ

عالی بود خیلی استفاده کردم
اما نمیدونم چطور از مطالب دیگتون استفاده کنم

اوینا پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 04:06 ب.ظ

خوب بود استفاده کردیم

نسماآ چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:45 ق.ظ http://aminphd.blogfa.com

اینارو ک همه میدونن فقط حواسشون نیست ک میدونن

غزل یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 06:22 ب.ظ

من افسردم کمکم کنین

غزل پناهی یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 06:25 ب.ظ

من توزندگیم موندم نمیتونم ازپس زندگیم بربیام چیکارکنم؟

سلام
به نظر من میتونی فقط باید خودتو باور کنی
با ایمیل توضیح بده مشکل کجاست

soodabeh دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:02 ب.ظ

سلام من پدرم سکته کرده مغزی و ظرف راست فلج هست با عصا راه میرن مادرم آدم عجول واسترسی رو من تاثیر گذاشته چ ه کنم

سلام
با ایمیل برات پاسخ میدم

مینا دوشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 08:58 ق.ظ

سلام ، من حسابداری خوندم رشته مو دوست نداشتم ولی تموم کردم. سه سال باهاش سر کار رفتم ولی بازم ازش بدم میاد. میخوام دوباره کنکور بدمو یه رشته دیگه بیارم.
اصلا روحیه ندارم ، اصلا باور ندارم که میتونم موفق بشم . همه میگن باور داشته باش دریغ از اینکه من باور داشتن به موفقیت خودمو یاد نگرفتم نمی دونم باید چطوری به خودم بقبولونم که میتونم. میشه کمک کنین؟
الانم یه هفته است درس نخوندم همش یه جا میشینم درو دیوارو نگاه میکنم . ناراحتم از همه چی از اینکه چرا باور ندارم چرا انگیزه ندارم چرا حس ندارم درس بخونم. یه راهکاری بهم بگین

سلام
سعی کن اول اعتماد به نفس داشته باشی و برای زندکی هدف مشخص داشته باشی تا مثل بازیکن های فوتبال اونقدر ندوی که رمقی برای مسابقه نداشته باشی و آخر هیجی بدست نیاری از زندگیت لذت ببر و همین لحظات شاد باش همین....

amir جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 11:44 ب.ظ

عزیز جان تمام مطالبتو تجربه کردم و واقعیت داره,لذت بردم,ایوال داری

علی یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 12:28 ق.ظ

خیلی عالی...ولی باید قبول کنیم یه سری از مسائل ذکر شده در وضع کنونی جامعه ی ما عملا شدنی نیست...مثلا شما میفرمائید:گفتار منفی باید قطع بشه. بله کاملا درسته ولی تو جامعه ما اکثر مردم به علت مشکلات مادی به شدت افکار و در نتیجه گفتار منفی دارند...واین مسئله باید در طول زمان حل بشه وگرنه ناگهانی چیزی درست نمیشه....
در کل خیلی مطلب مفیدی بود. ممنون!

پدرام دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 03:15 ب.ظ

سلام و تشکر از متن زیبا و تاثیرگذارتون
در ابتدا باید بگم شخصا 80 درصد از مطالب شما رو در زندگی شخصی تجربه کردم پس از جانب خودم تاییدش میکنم ولی باید در نظر داشت که کل مسئله خوشحالی به افکار شخصی هر فرد بر نمیگرده و باید رفتار دیگر افراد جامعه.بستره فرهنگی و اقتصادی جامعه و حتی نوع آب و هوا و خوراک هر فرد و... را بعنوان محرک های بیرونی در نظر گرفت تا بتوان نظرییه فراگیری ارائه کرد.من بعنوان جوان 18 ساله ایرانی با تمام تلاش و اراده ای که برای ادامه زنگی بهتر به کار میبرم هر لحظه مطمئن تر میشوم که آینده ای در انتظار من است که خیلی ناچیز تر از ظرفیت شخصیت من میباشد و خود این موضوع قادر به خورد کردن قویترین اراده ها میباشد و عملا محیط تو را به ناراحتی و یاس محکوم میکنه و برای تو پیله ای میبافد از جنس فولاد تا استعداد های تورا در همان نتفگی سقط کند!بله این حقیقت است و اگر تلخ است چون حقیقت همیشه تلخ است.
با تشکر کی پدرام

سلام
اگر اراده مثل فولاد داشتی خورد نمیشی با هر باد مثل بید به لرزه در نمی آیی
موفق باشی

ابوالفضل چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:35 ب.ظ

سلام خدا قوت امیوارم در تمام مراحال زندگی موفق و پیروز باشید.

سحر چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:45 ق.ظ http://parktakhfif.ir

مرسی از مطالب خوبتون

الهه جمعه 5 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 08:50 ب.ظ

خیلی عالی بود حال من رو عوض کرد
خداخیرت بده
بهترین ها رو از خدای مهربون براتون میخام

Mahsa سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 10:16 ب.ظ

واقعا مفید بود
متشکر

فرشه چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 10:55 ق.ظ

Ma e karha ra karda nametanm

مهدی علیزاده دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 08:24 ب.ظ

فقط ادمای پول دارخوشحالند
ولی مطلب خوبی بوذ

جواد سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:43 ب.ظ

عالی

ممنون

سلام یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 05:58 ق.ظ

سلام خدمت شما بزرگوارگل‌ من از بچگی کمرووخجالتی بودم و اولین بار وقتی فهمیدم که هفت ساله بودم رفتم مدرسه واینقدکمروکه روم نشدبرم دستشویی و...توجمع خجالتی بودم هیچ وقت هیچ دوستی نداشتم هیچ وقت شروع کننده یه دوستی نبودم اونم بخاطراین بودکه من زاده ی سنت ها وباوره ها وخرافه های روستایی م تو روستای ما بچه دخترزیادطرفدارنداره وهمه عالم و آدم براش آقا بالاسرت بخصوص که بچه اخرم باشه خلاصه ازدوره مدرسه ردشدیم ورسیدیم به نوجونی وجوونی چشمتون روز بدنبینه اززمین وزمان رو سرمون تگرگ وبرف مشکلات اقتصادی اجتماعی روحی بودکه میباریدکمرویی ما دیگه کمرویی عادی نبودقدکشیده بودوحالاشده افسردگی حادنوجونی وجونی تیره وتباه شدوحسرت یه زندگی سالم وعادی موندرودلم البته افسردگیه فکرکنم ارثی باشه دلیلشم باورهای وشرایط واوضاع محیط رشدکه هم خونه وهم اجتماع دوروبرمیتونه باشه حالا با این شرایط شما فکر میکنی راهی واسه نجات من هست این ایدی تلگراممه @sahal90راهی پیشنهادی به ذهنت رسیدبرامن شیردات کمکوم کن بلکم خداتورورسونده باشه

سلام
دوست خوبم افسردگی و کمرویی یک بیماری روحیه و مقصر شما نیستید ولی اگه دنبال درمانش نباشید برای بقیه عمر مقصرید لذا توصیه می کنم به روانپزشک خوب مراجعه کنید

آتنا حسینی شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 07:02 ب.ظ http://hesezibaei.ir

ممنونم خیلی خوبه مرسی

خواهش عزیزم

آیدا شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام من انقدر بی حوصله هستم که نتونستم کامل بخونم . یک خط در میون خوندم . حرفاتون درسته ولی پیدا کردن انگیزه سخته . هیچ چیزی دیگه نه منو خوشحال میکنه نه غمگین تو هر شرایطی بی حوصله هستم

دوست خوبم
شادی در درونت جستجو کن نه در بیرون از دیگران گدایی محبت کنی

یونس سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:14 ب.ظ

خیلی عالی بود

ممنون

مهری یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 04:59 ب.ظ

سلام خیلی عالی بود من مدتی است دچار افسردگی و ناکامی شدم الان که این مطلب خوندم حس خوبی پیداکردم خواهش کمکم کنید اگر کتبی دراین مورد هست بهم معرفی کنید تا بتونم افکار منفی را از خود دور کنم واقعا ممنونم از مطلبتون

سلام
خوشحالم حالتون بهتره شد

مهری یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 06:13 ب.ظ

سلام،مطلبتون عالی از کجا باید عضو بشم میخوام دراین باره بیشتر بخونم باید بگو حال روحیم بهتره،@nasim04ایدی تلگراممه ممنون میشم کمکم کنید

سلام تو سایتها مختلف می نویسم
bnaghavian@ پیام بدید

بهاره سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 03:56 ق.ظ

عالی بود.مرسییییی.

خواهش بهاره خانم

مینا شنبه 31 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 10:32 ق.ظ

سلام من خانم 24 ساله هستم
دانشجوی ترم 3 کارشناسیم وکاملا موفقم و بعنوان نخبه ی دانشگاه معرفی شدم و به تازگی کارمند شدم
من از زمان کودکی تا به الان مشکلات زیادی رو متحمل شدم
مشکلاتم به قدری زیاد هست که شب خوابم نمیبره
اصلا اعتماد بنفس ندارم
اصلا
مطالبی که گذاشتید رو مطالعه کردم
ممنون میشم مطالب بیشتری بزارید که استفاده کنم.

سلام مینا خانم
اینکه گفتید نابغه هستید دلیل بر اعتماد به نفس بالای شماست که می تونید از توانایی های خودتون استفاده کنید پس مطمئن اشید در مسائل و حل مشکلات هم بخوبی از عهده کار بر می ایید
ممنون

..... چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:52 ق.ظ

من13سالمه زندگیم هم بد نیست ولی ی احساس کمبود دارم که آزارم میده و خودمم نمیدونم چیه .
مدام ناراحتم و خیلی راحت گیرم میگیره میتوانید راحنماییم کنید که چجوری خوشحال باشم؟
خودم هم تلاش کردم خوشحال باشم ولی نشد .
ناراحتیمم ی چند روز یه شروع شده

سلام
احتمالا افسردگی گرفتید و با مراجعه به روانپزشک و دارو مشکل براحتی حل میشه

ضا یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 08:59 ب.ظ

سلام خیلی خوب بود ممنون

bahar.d جمعه 26 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 01:04 ب.ظ

ممنون

علی شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 11:44 ق.ظ

یک روز که خیلی گرفتاری داشتم گفتم خدایا ببین غیر از خودت هیچ چیز برام نمونده. صدائی از غیب گفت " بیشتر میخواهی "

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد