اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام طرح های حمایتی دولت

کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام طرح های حمایتی دولت

کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام طرح های حمایتی دولت

 با توجه به ارسال پیامک‌هایی به تلفن همراه برخی هم‌وطنان با موضوع ثبت‌نام کارت سوخت و معرفی سایت‌های غیرقانونی و جعلی جهت سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی و بانکی مردم، لازم است هم‌وطنان دراین‌باره هوشیاری کامل داشته و از هرگونه ثبت‌نام، ارائه اطلاعات شخصی و بانکی و نیز پرداخت وجه از طریق وب‌سایت‌های یادشده یا به افراد مراجعه‌کننده به درب منازل خودداری کنند.
 
 هزینه مصوب برای صدور کارت هوشمند سوخت، مبلغ ۱۰ هزار تومان است که به‌صورت حضوری، در دفاتر پلیس +۱۰ و یا هنگام تحویل کارت هوشمند سوخت توسط مأموران پست دریافت می‌شود و هیچ سایت یا شرکت دیگری مجوز قانونی ارائه این خدمات را ندارد.
 
 طرح سبد حمایتی دولت تنها توسط دولت پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه لینک،شماره پیامک یا سایتی در این مورد اعلام‌نشده است. بر این اساس هم‌وطنان هوشیار باشند و به‌هیچ‌عنوان به این‌گونه پیامک‌ها توجه نکرده و اعتماد نکنند تا در دام فریب افراد سودجو نیفتند.
 
 هرگونه اخبار مرتبط با اجرای طرح‌های یادشده را صرفاً از سوی خبرگزاری‌های رسمی ازجمله صداوسیما پیگیری و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی، آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا www.cyberpolice.ir&nbsp بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی، اطلاع‌رسانی کنند.

تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین از ۶,۰۰۰ عدد عبور کرد

تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین از ۶,۰۰۰ عدد عبور کرد

تعداد دستگاه‌های خود پرداز بیت کوین که در سراسر جهان نصب شده‌اند، از مرز ۶,۰۰۰ عبور کرد.

منبع آنلاین CoinATMRadar نشان می‌دهد که در حال حاضر ۶,۰۰۴ دستگاه خودپرداز بیت کوین در سرتاسر جهان نصب شده‌اند، که ۶۵ درصد آن‌ها در ایالات متحده قرار دارند.

با توجه به آمارهای منتشر شده، ایالات متحده در تعداد دستگاه‌های خود پرداز بیت کوین از سایر کشورها پیشی گرفته است.

تعداد دستگاه‌های خودپردازی که در ماه اخیر در ایالات متحده نصب شده، ۱۰۸ دستگاه بوده است و داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهند که تعداد دستگاه‌های خود پرداز بیت کوینی که بطور میانگین در هر روز نصب شده‌اند، ۱۱ عدد بوده است. این آمار ایالت متحده را به عنوان کشوری نشان می‌دهد که بیشترین تعداد نصب ATM بیت کوین در آن انجام می‌شود.

تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین از ۶,۰۰۰ عدد عبور کرد
تعداد خودپردازهای بیت کوین نصب شده

بیش از سه چهارم دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین نصب شده در آمریکای شمالی، در حدود ۲۰ درصد از آن در اروپا و تنها ۲ درصد از آن در آسیا بوده است. تعداد دقیق این دستگاه‌ها در ایالات متحده ۳,۹۲۴ دستگاه، ۶۵۳ دستگاه در کانادا، انگلیس با ۲۷۲ دستگاه و استرالیا با ۱۸۹ خودپرداز بیت کوین در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند.

تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین که از ماه ژوئن تاکنون اضافه شده‌اند، ۱,۰۰۰ دستگاه بوده که این آمار نشان‌دهنده رشد قابل توجهی در این صنعت است. دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین، که به آن BTMs نیز می‌گویند، به کاربران امکان خرید بیت کوین را می‌دهد و همچنین بالای ۳۵ درصد آن‌ها نیز قابلیت دو طرفه بودن را دارند، یعنی با استفاده از آنها هم می‌توان بیت کوین خرید و هم بیت کوین فروخت.

در اواسط ماه اکتبر، یکی از این دستگاه‌های خود پرداز بیت کوین توسط شرکت بیت‌استاپ (Bitstop) در فرودگاه بین‌المللی میامی نصب شد. 

اما هنوز به نظر می‌رسد همه مردم از این رشد و محبوبیت دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین راضی و خوشحال نیستند، به ویژه در ایالات متحده!

بنابر گزارشی که کوین تلگراف منتشر کرد، رئیس تحقیقات جرائم داخلی ایالات متحده، جان فورت (John Fort) گفت که قانون‌گذاری‌ها نسبت به مشکلات بالقوه مالیاتی که با وجود دستگاه‌های خود پرداز بیت کوین پیش می‌آید، نگران هستند.

آیا افزایش قیمت دلار قابل پیش‌ بینی بود؟

آیا افزایش قیمت دلار قابل پیش‌ بینی بود

قیمت دلار در روزهای گذشته با افزایش ۵۰۰ تومانی،‌ از مرز قیمت ۱۱,۹۰۰ تومان هم عبور کرد. اما آیا رشد قیمت دلار ناشی از اخبار و حواشی پیرامون افزایش نرخ بنزین بود؟ نمودار قیمت دلار در این باره چیز دیگری می‌گوید.

افزایش و کاهش‌ها در نمودارهای قیمتی از چند جنبه قابل تجزیه و تحلیل است؛ جنبه بنیادین یا فاندامنتال و جنبه تکنیکال. در تحلیل تکنیکال، یک فرض اساسی وجود دارد که طبق آن «قیمت همه چیز را نشان می‌دهد»، برای همین نیز این نوع تحلیل تنها با اکتفا به نمودارهای قیمتی قابل انجام است.

با نگاه به نمودار جفت ارز دلار/ریال در دوره زمانی یک روزه (1D) و افزودن ابر ایچیموکو، به حقایق جالبی درباره قیمت دلار می‌توان دست یافت.

نمودار قیمت دلار در دوره زمانی یک روزه
نمودار قیمت دلار در دوره زمانی یک روزه

ابر ایچیموکو که از چندین اندیکاتور استفاده می‌کند، دید خوبی نسبت به نواحی مقاومتی و حمایتی قیمت ارائه می‌دهد. مفهوم ابر ایچیموکو در دهه ۴۰ میلادی توسط یک روزنامه‌نگار ژاپنی ارائه و استراتژی معاملاتی آن چند دهه بعد ساخته شد. اما ابر ایچیموکو برای نمودار دلار، گویا پیش‌بینی روزنامه‌نگار ژاپنی از ۸۰ سال پیش را برای قیمت آینده‌ی این ارز نشان می‌دهد!

محدوده سبز و قرمز بر روی نمودار قیمت دلار نمایی از قدرت روند نزولی و صعودی در ابر ایچیموکو است. همانطور که مشاهده می‌شود، ضخامت ابر آتی کومو برای قیمت دلار رفته رفته کاهش یافته و در نهایت با افزایش ۵۰۰ تومانی بر روی ابر کومو قرار گرفته است.

کاهش ضخامت ابر آتی کومو
کاهش ضخامت ابر آتی کومو که احتمال تغییر روند قیمت دلار را افزایش داده است

نمونه‌های موفق از پیش‌بینی روند آینده، تنها به قیمت دلار ختم نمی‌شود و استفاده از ابر ایچیموکو در بازار ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند راهشگا باشد. برای نمونه رشد قیمت بیت کوین اوایل سال جاری میلادی و خارج شدن از روند نزولی با دنبال کردن ابر کومو قابل شناسایی بود.

وضعیت ابر کومو در نمودار قیمت بیت کوین
وضعیت ابر کومو در نمودار قیمت بیت کوین

تشخیص روند آتی قیمت تنها یکی از کاربردهای ابر ایچیموکو به حساب می‌آید و این استراتژی معاملاتی را می‌توان در هر بازار مالی برای هر ارز، دارایی و یا ارز دیجیتال به کار برد.