اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اعتیاد به اینترنت




از سال 1995 میلادی روانپزشکی بنام گلد برگ ، اعتیاد جدیدی را کشف کرد !

ا و با مردمی روبرو میشد که برای دیدن مونیتور کامپیوترشان ، خانواده را رها کرده اند ! اینها در بسیاری از مواقع ترجیح می دادند وقت خود را با کامپیوتر و در سایتهای مختلف اینترنت بگذرانند ! بدین ترتیب این اعتیاد جدید را کشف کرد ، و بتدریج سایر محققین جنبه های دیگر این اعتیاد را شناسائی نمودند . اعتیاد به اینتر نت بسرعت رو به گسترش است ، و هر روز افراد جدیدی را به کام خود می کشد . سن و سال فاکتور کم اهمیتی در این اعتیاد است و مبتلایان از گروههای مختلف سنی به آن دچار میگردند .
البته بهیچ وجه نمیتوان منکر خوبیها و نکات مثبت اینترنت در مسیر پیشرفت جامعه ی بشری شد . بسیاری از تجارت ها ، ارتباطات ، آموزشها ، خریدها و... براحتی با این وسیله ی ارتباطی انجام میشوند و هر روزه نقش این سیستم در زندگی ما پر رنگ تر می گردد.
اعتیاد به اینترنت نیز مثل اعتیاد به تماشای تلویزیون ، حل جدول ، تماشای فوتبال ، و... از جمله اعتیادهای کم خطر محسوب می شود ، اما بهرحال باید به آن توجه خاصی داشت .
نکته ی جالب و قابل ذکر اینست که این افراد درست مثل معتادان به مواد مخدر ، در صورت عدم دسترسی به خواسته شان ، دچاربیقراری ، تحریک پذیری ، عصبانیت و احساس نیاز می شوند !
البته شدت این علائم از فردی تا فرد دیگر متفاوت است . وابستگی اینها به کامپیوترشان و وسواسشان نسبت به آن باعث بی تفاوتی نسبی ، انکار مسؤلیت نسبت به خانواده ، ازدواج ، شغل و سایر مسائل می شود ! بهمین دلیل مشکلات کوچک و بزرگی برایشان پدید می آورد. اینها در بسیاری از مواقع ترجیح می دادند وقت خود را با کامپیوتر و در سایتهای مختلف اینترنت بگذرانند ! بدین ترتیب این اعتیاد جدید را کشف کرد ، و بتدریج سایر محققین جنبه های دیگر این اعتیاد را شناسائی نمودند . اعتیاد به اینتر نت بسرعت رو به گسترش است ، و هر روز افراد جدیدی را به کام خود می کشد . سن و سال فاکتور کم اهمیتی در این اعتیاد است و مبتلایان از گروههای مختلف سنی به آن دچار میگردند
نظرات 1 + ارسال نظر
دلشکسته(بیتا) سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.sohrab-sepehry.blogsky.com

سلام...واقعا مطلب جالبی بود....خیلی خوشم اومد...موفق باشی ....من هم تازه یه وبلاگ ساختم...خوشحال می شو به کلبه ی حقیرم بیاین...«من در این خانه به گمنامی نمناک علف نزدیکم.»

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد