اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

آنچه ظرف یک دقیقه در اینترنت رخ می‌دهد

زمان و مکان. دو مفهومی که در دنیای اطلاعات و ارتباطات به شدت تغییر کرده و از معنای گذشته خود فاصله گرفته‌اند. در این میان، شاید مفهوم زمان، بیش از هر چیز دیگر، دستخوش تغییر و تحول معنایی شده و این موضوع را می‌توان به خوبی از اینفوگرافی که مؤسسه مشاوره‌ای Excelacom به دست داده است درک کرد.
زمان و مکان؛ دو مفهومی که در دنیای اطلاعات و ارتباطات به شدت تغییر کرده و از معنای گذشته خود فاصله گرفته‌اند. در این میان، شاید مفهوم زمان، بیش از هر چیز دیگر، دستخوش تغییر و تحول معنایی شده و این موضوع را می‌توان به خوبی از اینفوگرافی که مؤسسه مشاوره‌ای Excelacom به دست داده است درک کرد.
به گزارش «تابناک»، اینترنت زمان خاص خودش را دارد و مفوم زمان در اینترنت متفاوت با مفهوم عام آن نزد همه ماست. طی یک دقیقه در مفهوم عام آن شاید نتوان کار زیادی انجام داد، ولی در اینترنت ظرف همین شصت ثانیه، اتفاقاتی رخ می‌دهد که تصور آن در خیال بسیاری از ما نمی‌گنجد. 

از همین روی است که اینفوگرافی ارائه شده از سوی مؤسسه مشاوره‌ای Excelacom در نوع خود جالب توجه است. اینفوگرافی که نشان می‌دهد، بزرگ‌ترین برندهای امروز دنیای تکنولوژی طی ۶۰ ثانیه در اینترنت چه چیزی به دست می‌آورند.
اینفوگرافی: آنچه ظرف یک دقیقه در اینترنت رخ میدهد
بگذارید نگاهی به برخی از مهم‌ترین نکته‌های این اینفوگرافی داشته باشیم؛ 

۵۱ هزار دانلود از فروشگاه نرم افزار اپل: 
جای تعجب نیست که تقریبا در هر ثانیه، ۱۰۰۰ دانلود نرم افزار از فروشگاه اپل صورت بگیرد. به سختی می‌توان متوجه این نکته بود اما این یک واقعیت است. با توجه به آنکه فروش آیفون و آیپد در سراسر جهان، یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی شرکت اپل است، می‌توان تصور ۱۰۰۰ دانلود اپلیکیشن در ثانیه برای فروشگاه اپل را داشت. 

۱۵۰ میلیون ارسال ایمیل:
 شاید به همین دلیل است که Inbox هیچ یک از کاربران اینترنت هیچ‌گاه خالی نیست. قطعا از میان ۲۵۰ هزار ایمیلی که در هر ثانیه به اطراف و اکناف جهان مخابره و ارسال می‌شود، شما هم سهمی خواهید داشت و تنها بحث بر سر این است که ایمیل مربوط به شما در کدام یک از بیش از ۸۶ هزار ثانیه شبانه روز ارسال خواهد شد. 

۲.۴ میلیون جستجو در گوگل:
 این نکته نیز جای تعجب چندانی ندارد. گوگل اکنون برای سال های متمادی است که نام خود را به عنوان پادشاه موتورهای جستجو ثبت کرده و علیرغم هشدارهای بسیار در مورد استفاده این موتور از اطلاعات کاربران برای تبلیغات سهم گوگل از بازار جستجوی اینترنتی مدام در حال توسعه است. 

بیش از ۷۰۱ هزار ورود به حساب‌های فیس بوک: 
بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی نیز البته در این اینفوگرافی توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. به شکل متوسط گویا در هر ثانیه حدود ۱۲ هزار تن وارد فیس بوک می‌شوند تا همه آن‌ها که معتقد به افول این شبکه اجتماعی هستند، کمی به فکر فرو روند! 

اکنون می‌توانید محاسبه کنید، از زمانی که شروع به خواندن این مطلب کرده‌اید، چه اتفاقاتی در اینترنت رخ داده است!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد