اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

چگونه بفهمیم شغل‌مان باعث طلاق خواهد شد؟

شاید شما شیفته شغلتان باشید و 80 ساعت در هفته کار می‌کنید؛ اصلا شاید مجبورید که به این میزان کار کنید! اما کار زیاد به ازدواج ضرر می‌رساند و این مسئله نشانه‌هایی هم دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. 
 
احتمالا در چنین وضعیتی شما هر شب با خستگی تمام به خانه برمی‌گردید و مدام از وضعیت شغلی و دستورات مدیر خود گلایه می‌کند. فارغ از اینکه چه کسی مقصر است، شغل بر روابط شخصی ما تاثیر می‌گذارد و حتی می‌تواند باعث طلاق هم شود. 
 
لین تایلور، کارشناس اجتماعی، می‌گوید: «به دلیل اینکه ما بیشتر وقت خود را در طول هفته به کار اختصاص می‌دهیم، لاجرم کیفیت زندگی ‌شخصی‌مان را پایین خواهیم آورد. در چنین شرایطی طبیعی است که شریک زندگی‌مان را آگاه و مدام اتفاقات منفی را برای او بازگو خواهیم کرد. این مسئله در طول زمان می‌تواند به تدریج بر خود ازدواج هم تاثیر منفی بگذارد.» 
 
بنابراین شکی نیست که دخالت دادن بیش از حد مسائل کاری در زندگی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. حال شاید شما هم با این مسئله موافق باشید، اما نمی‌دانید چه بکنید؟! 
 
برخی علائم وجود دارد که اگر شما آن‌ها را به موقع تشخیص دهید، می‌توانید از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. بنابراین حواستان باشد که اگر یکی از علائم زیر را در خودتان مشاهده کردید، فورا درصدد اصلاح آن برآیید. 
 
1. اولویت‌های شغلی‌تان را مهم‌تر از رابطه‌تان می‌دانید 
اگر قرار است با همسرتان به سینما و یا دیدار دوستان بروید، حتما همین کار را انجام دهید و شغل‌تان را در خارج از وقت کاری در الویت قرار ندهید. 
 
2. آنقدر از کار خسته شده‌اید که توان وقت گذراندن با همسرتان را ندارید 
این مسئله زیاد پیش می‌آید. اما فراموش نکنید که اگر هیچ وقت انرژی نداشته باشید و با همسرتان وقت کافی نگذرانید، بعدها با مشکل روبه‌رو خواهید شد. 



3. همسرتان روانشناس شغلی شما شده! 
تایلور می‌گوید که اگر برای برداشتن گام بعدی در محیط شغلی خود، مدام از همسرتان توصیه می‌شنوید، شک نکنید که ازدواجتان لطمه خواهد خورد. 
 
4. جز شغل، حرفی برای گفتن ندارید 
هرگاه با همسرتان خلوت می‌کنید و جز شرایط شغلی‌تان چیزی برای گفتن ندارید، بدانید که مسیر اشتباهی را رفته‌اید؛ این اصلا نشانه خوبی نیست! تایلور می‌گوید: «اگر بین شغل و زندگی تفاوت قائل نشوید، بعدها بدان اینکه متوجه شوید با افراد دیگر هم مدام در مورد شغل صحبت می‌کنید. تمام تلاشتان را انجام دهید تا این عادت را کنار بگذارید. 
 
5. به خاطر شغل، دیر به قرارهای شخصی می‌رسید و یا حتی آن‌ها را لغو می‌کنید 
این اتفاق به مرور زمان همسرتان را از شما خواهد رنجاند، چرا که او متوجه شده شما فقط به شغلتان اهمیت می‌دهید و نه به زندگی‌تان. بالا بودن مشغله‌ها نیز توجیه مناسبی نیست. 
 
6. زبان بدن همسرتان خشن‌تر شده 
اگر حرکات دست همسرتان هنگام صحبت کردن با شما خشن‌تر شده، دلیل آن را در خودتان بیابید. همسرتان در چنین شرایطی با شما به سختی ارتباط چشمی برقرار می‌‎کند. این موارد سرنخی مناسب برای تاثیر شغل‌تان در زندگی‌تان است.
 
7. در مورد چیزهای جدید بحث می‌کنید 
اگر تغییرات جدیدی– مثل تغییر سمت شغلی، تغییر مدیر، حقوق بیشتر و غیره - در زندگی‌تان رخ داده، شما مرتب در مورد آن با همسرتان بحث می‌کنید. 
 
8. صبر و تحملتان کم شده 
اگر همسرتان از شغل شما رنجور شود و تمایل نداشته باشد تا در مورد آن با شما صحبت کند و از شما حمایت کند، به تبع صبر و تحمل کافی برای برقراری ارتباط با شما را هم از دست خواهد داد. این اتفاق البته می‌تواند دوطرفه باشد. 
 
9. اجتماعی نیستید! 
اگر ذهن‌تان مدام پرت شود، همسرتان متوجه این مسئله خواهد بود. تایلور می‌گوید: «اگر همیشه حتی آخر هفته‌ها نگران شغل‌تان باشید، تلاش می‌کنید تا آن‌ها را در خودتان بریزید. بنابراین نمی‌توانید همگام با همسرتان به ساختن رابطه‌تان بپردازید.»


10. برای اینکه دیگران را خوشحال کنید، بیشتر فداکاری می‌کنید 
آیا پیش آمده که صبح دو ساعت زودتر از خواب بیدار شوید که شب بتوانید زودتر به خانه برگردید؟ آیا از تفریحات شخصی و ورزش کردن می‌زنید تا به اهداف کاری و شخصی‌تان برسید؟ این کار در نهایت به شکست شما منجر خواهد شد. 
 
البته تایلور به غیر از این 10 مورد، به 6 مورد دیگر نیز اشاره می‌کند: 
 
11. در محل کار در مقایسه با خانه شادترید. احساس می‌کنید که با همکارانتان رابطه بهتری دارید تا با همسرتان. 
 
12. همسرتان از کنایه برای بیان احساسات واقعی‌اش استفاده می‌کند.

13. وقتی کمی با همسرتان می‌گذرانید، چون کار دارید!

14. اگر کمی بیشتر از معمول صحبت کنید، متوجه می‌شوید که او به حرف‌های شما گوش نمی‌‎کند.

15. بیشتر با همسرتان جر و بحث می‌کنید.

16. اگر از همسرتان بپرسید که چطور روزش را گذرانده، پاسخ روشنی نخواهد داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد