اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

ما به عنوان یک خانواده چگونه می توانیم به هدف هایمان برسیم؟ .

ما به عنوان یک خانواده چگونه می توانیم به هدف هایمان برسیم؟ .


پیش به سوی هدف
هر خانواده ای برای خود هدف هایی دارد. هدف خانواده شما چیست؟ خوشبختی؟ تربیت فرزندانی صالح؟ خریدن خانه؟ داشتن بچه هایی تحصیل کرده و موفق؟ فکر می کنید چگونه می توانید خانواده تان را به سوی اهداف مورد نظر راهنمایی کنید؟ خانواده ای می تواند به اهدافش برسد که چند قاعده مهم را رعایت کند:


یک رهبر داشته باشید
رسیدن به هر هدفی مستلزم گذر از پیچ و تاب های مختلف است. گاهی رسیدن به هدف، زمان زیادی می طلبد و گاهی نیازمند هزینه کردن از خزانه ی روانی و مادی خود است. برای این که خانواده تحت تأثیر این عوامل مداخله گر، از مسیر هدف خود خارج نشود، باید رهبری برای آن تعیین شود. رهبری که از بقیه عاقل تر و آگاه تر است و می تواند مسیرهای انحراف از هدف را به موقع تشخیص بدهد و اعضای خانواده را در مسیر درست نگه دارد.


در مورد هدف نهایی توافق کنید
در مورد هدف اصلی، تفاهم و توافق صورت بدهیم. برای این که بتوانیم خانواده مان را به سر منزل مقصود برسانیم، باید درباره ی هدف مان با اعضای خانواده گفتگو کنیم و سعی کنیم به یک فهم مشترک برسیم. برای مثال اگر هدف مان خوشبخت شدن است باید فرصتی فراهم کنیم تا هر یک از افراد خانواده برداشتی را که از این مفهوم دارند بیان کنند و بعد رهبر خانواده، جمع بندی ای از این هدف ارائه کند که در بر دارنده ی نکات خوب همه نظرات باشد.


نسبت به هدف تعهد داشته باشید
نسبت به هدف مشترک، احساس تعهد و مسؤلیت داشته باشیم. شناختن هدف بدون احساس مسؤلیت نسبت به آن، کاری از پیش نخواهد برد. باید شرایطی را فراهم کنیم که تک تک اعضای خانواده نسبت به رسیدن به هدف مورد توافق، احساس علاقه، تعهد و وظیفه داشته باشند.


جزئیات هدف را مشخص کنید
خرده هدف ها را تعیین کنیم. به هیچ هدف بزرگی نمی توان دست یافت مگر این که آن هدف، به هدف های کوچکتری تقسیم شده باشد و ساز و کارهایی برای تشویق افراد خانواده بعد از رسیدن به هر خرده هدفی در نظر گرفته شده باشد.

 

ظرفیت های افراد خانواده را شناسایی کنید
هر یک از افراد خانواده استعدادها و توانایی های خاص خود را دارد. اگر ما بعد از اینکه خرده هدف هایمان را تعیین کردیم، به این نکته نیز توجه بکنیم که چه کاری را چه فردی می تواند بهتر انجام بدهد، به عبارت دیگر اگر کارها را به درستی بین خودمان تقسیم کنیم به احتمال بیشتری می توانیم به هدف مان دست پیدا کنیم.


همکاری و مساعدت به خرج بدهید
در مسیر رسیدن به یک هدف، موانع زیادی وجود دارد. برای مثال ممکن است، یکی از افراد خانواده بیمار شود یا به هر دلیل دیگری نتواند به مسؤلیتش عمل کند. خانواده ای به پیروزی می رسد که همیشه نیروهای ذخیره و با گذشتی برای این جور مواقع داشته باشد. نیروهایی که تا زمان رفع شدن مشکلِ فرد دیگر، مسؤلیت های او را بین خودشان تقسیم می کنند و به هر نحوی شده اجازه نمی دهند کاری روی زمین باقی بماند.


بی قید و شرط تلاش کنید
در راه رسیدن به هدفمان، بی قید و شرط تلاش کنیم. برای کسب موفقیت خانوادگی، فضایی امن و آرام نیاز است. و این امنیت و آرامش برقرار نمی شود مگر اینکه خدمات اعضای خانواده به همدیگر که در راستای رسیدن به هدف است به صورت نامشروط باشد. برای مثال اگر هدف خانواده ی شما خریدن خانه است، وقتی به هدف تان می رسید که همه اعضای خانواده بدون مزد و منت در قناعت کردن و صرفه جویی کردن کوشا باشند. در این شرایط اگر یکی دو نفر مدام ایثارشان را به رخ بقیه بکشند، ممکن است عطای خدمتشان به لقایشان بخشیده شود و حالا حالا ها امکان خریدن خانه فراهم نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد