اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

چگونه بهتر زندگی کنیم


زندگی کردن آن قدرها هم که فکر می کنید، آسان نیست; زیرا آن قدر راه و چاه و فراز و نشیب دارد که بعضی وقت ها به نظر می رسد که بهتر بود قبل از به دنیا آمدن یک دوره آزمایشی (زندگی صحیح) را می گذراندیم!

اما ابدا ملالی نیست و این مهم را امام علی (ع) به زیبایی برای ما فتح کرده است . او می گوید: من با تاریخ پیشینیان آن چنان آشنا و عجین گشته ام که گویی با آن ها زیسته ام و تجارب آن ها را به دست آورده ام .

بله، راه صحیح، همین است . ما باید برای صرفه جویی در لحظات عمر، از تجربیات و پند و اندرزهای بزرگان و نحوه زیستن پیشینیان استفاده کنیم تا در لحظه تصمیم گیری، برای امور مهم و حیاتی، احساس کنیم که بارها و بارها با چنین موقعیتی روبرو بوده ایم و به اندازه کافی، توان (زندگی کردن) داریم .

10 نکته درباره آرامش

1 . لبخند همه عضلات صورت را آرام می کند و زنجیره ای از واکنش های عصبی را کنار می زند و موجب می شود که احساس لذت بخشی پیدا کنی (احساس آرامش) .

2 . چرا نگاه کردن به ماهی ها آرامش بخش است؟ برای آن که ماهی ها، آرام حرکت می کنند و مهم تر از آن، آرام تنفس می کنند و نگاه به آن ها، مثل نگاه کردن به منظره دریاست .

3 . برای آرامش بدوید! دویدن و پیاده روی، هر دو از پادزهرهای واقعی مقابله با فشارهای عصبی اند . کار ساده ای است و آموزشی خاص نیز لازم ندارد و شما در دویست متر اول، متوجه تاثیرات مطلوب آن خواهید شد .

4 . به صدای تنفس خود توجه کنید; وقتی در حال ورود به جهنم عصبانیت هستید، چند لحظه به صدای دم و بازدم خود خوب و دقیق گوش فرا دهید و بدانید وقتی واقعا صدای تنفس خود را می شنوید، آرامش از شما چندان دور نیست .

5 . اگر تمرین دست یابی به آرامش را در یک جای خاصی مثل نیمکت یک پارک یا یک صندلی راحتی انجام می دهید، خیلی زود ضمیر ناخودآگاه شما عادت می کند و احساساتی آرام بخش، شما را با آن جای خاص مرتبط کند . فقط و فقط به آن مکان خاص روی آورید و آرامش را به دست آورید .

6 . پیش از این، وقتی تحت فشار روحی قرار می گرفتید، به طور ناخودآگاه ابروان خود را مالش می دادید; اما از این به بعد، کاملا آگاهانه این کار را انجام دهید; زیرا طبق اصول طب فشاری، نقاط آرامش بخش ما روی ابروان قرار دارد و با مالش دادن آن ها به طرف داخل، آرامش به ما بر می گردد .

7 . نگرانی های خود را بنویسید; جای شگفتی است که چطور بسیاری از نگرانی های شما رفع می شود; وقتی آن ها را روی قطعه ای کاغذ می نویسید . آن گاه امکان وقوع آن ها را بررسی کنید; خواهید دید که از هر ده مورد نه مورد آن نامحتمل است .

8 . مهم نیست چه اعتقادی دارید; مکان های مذهبی مانند معابد و مساجد، جاهایی فوق العاده آرامش بخش هستند . یک گوشه را انتخاب کنید و بنشینید و مجذوب فضای پرآرامش و پرسکونی شوید که از این مکان می تراود .

9 . اگر می خواهید احساس آرامش داشته باشید، میوه و سبزیجات تازه بیشتر مصرف کنید و رژیم غذایی خود را تعدیل نمایید .

10 . آرامش جویی را از بچه ها بیاموزید; آنان هر لحظه با شادی کوچکی، شاد می شوند; سعی کنید چنین باشید و حتما می توانید .

7 نکته درباره موفقیت

1 . رسول خدا (ص) فرمودند: کسی که دو روزش مساوی باشد، ضرر کرده است .

2 . بنجامین دیزرائیلی می گوید: مردم موفق امروز، کودکان جسور دیروز بوده اند .

3 . وینستون چرچیل می گوید: از مخالفت نهراسید; فقط وقتی بادبادک می تواند بالا رود که با باد مخالف مواجه شود .

4 . هانری کپ می گوید: موفقیت از آن کسانی نیست که هرگز دچار ناکامی نشده اند; بلکه متعلق به کسانی است که هرگز از تجدید مبارزه بیم و هراسی ندارند .

5 . ناپلئون می گوید: پیروزی با کسانی است که پشتکار بیشتری دارند .

6 . پرمودبترا می گوید: دلی فراخ داشته باش و موفق شو; دلی کوچک داشته باش و شکست بخور .

7 . او می گوید: اسیراحساسات شدن، باعث عدم موفقیت می شود و با وجود محدودیت ها، ساختن اسباب، موفقیت است .

8 نکته برای زندگی بهتر

1 . فکر کنید چند هفته دیگر بیشتر زنده نیستید; آن وقت چه کار می کنید؟ دلتان برای چه کسی تنگ می شود; چه کارهایی از همه مهم ترند; حالا به آن ها بپردازید .

2 . همیشه جوان باشید; تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که در سن 60 سالگی، فقط سالانه یک درصد از گنجایش ذهنی انسان کم می شود; پس با نیروی ذهنی، خود را جوان نگه دارید .

3 . از تمام کارهایی که دارید، فهرستی تهیه کنید و با برنامه ریزی در فرصت های مناسب، کارهایتان را انجام دهید; به این صورت از لحظه هایتان بهتر استفاده می کنید .

4 . فقط خودتان باشید; وقتی که غلو می کنید و سعی می کنید کسی باشید که نیستید، مطمئن باشید که مردم می فهمند و بهترین تاثیری که می توانید بگذارید، زمانی است که خودتان هستید .

5 . موفقیت های خود را جشن بگیرید; تشخیص هر موفقیت در جای خود، احساس رضایت را در ما تقویت می کند و ما را به سوی پیروزی راهنمایی می نماید . اگر فقط سعی کنیم با هر موفقیت، هدف بعدی را نزدیک تر کنیم، فراموش می کنیم که انسان موفقی هستیم و ممکن است خسته شویم .

6 . این عبارت تاکیدی را بگویید: من لایق خوشبختی ام; این را بگویید، بخوانید و فریاد بزنید . خوشبخت بودن، جزئی از وجودانسان است; کافی است آن را باور و احساس کنیم . برای چیزهایی که دارید، شکرگزار باشید .

7 . ما هنر تحسین زندگی خود را فراموش کرده ایم; بیشتر به چیزهای فکر کنید که دارید; نه آنهایی که ندارید . اگر به زیبایی های زندگی نگاه کنید، زندگی به تجربه زیبایی تبدیل خواهد شد .

8 . ما موجودات شگفت انگیزی هستیم; موجوداتی با توانایی هایی که اغلب از آن ها بی خبریم . هر وقت دچار تعارض شدید و ندانستید از چه کسی کمک بگیرید، آرام نفس بکشید و چشمانتان را ببندید; مشکل رادر ذهن خود طرح کنید و برای حل آن، از آگاهی درونی کمک بگیرید . چشمانتان را باز کنید;