اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

بلوغ در 16 گام

شما از نظر ظاهری به عنوان یک فرد بالغ شناخته می شوید، اما تا زمانی که از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ نرسید، نمی توانید نام یک شخص کامل را برروی خود بگذارید.

 

روش های اجتماعی  زیر به شما کمک می کند تا راه رسیدن به کمال را آسان تر طی کنید. در مقالات بعد به بررسی دیگر فاکتور ها مثل خود شناسی می پردازیم.

 

1 ) مسئولیت پذیر باشید:

 اساس شخصیت و درستی، مسئولیت پذیری می باشد. بدون هیچ عذر و بهانه ای یاد بگیرید که مسئولیت کارهایی را که انجام می دهید به عهده بگیرید. همانطور که تحسین و تمجید را قبول می کنید باید گله و شکایت را نیز بپذیرید. برای پیامد تصمیم های خود آماده باشید و سعی کنید تصمیمات درستی اتخاذ کنید، چرا که قبول مسئولیت کار دشواری است. به عنوان مثال می توانید کارهایی را که به طور بالقوه خطرناک هستند، مثل رانندگی بیشتر از سرعت مجاز را ، انجام ندهید. 

 

2 ) احساسات خود را کنترل کنید:

 عدم توانایی در کنترل احساس می تواند هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی لطمات جبران ناپذیری را به شما وارد آورد. نباید به طور کلی احساستان را بکشید ، بلکه باید آنها را از طریق یک سری رفتار و گفتار موجه بروز دهید. به عنوان نمونه اگر کسی از زور عصبانیت ، دست خود را برروی شما بلند کند، نباید سریعا عکس العمل مشابهی انجام دهید. اگر بتوانید همچنان خونسردی خود را حفظ کنید ، همه شما را به عنوان «آدم خوبه» داستان می شناسند.

 

3 ) بخشنده باشید:

 موفقیت شما به کمک هایی بستگی دارد که در میان راه از دیگران دریافت می کنید. بدون هیچ چشم داشتی به دیگران کمک کنید. اگر توان مالی شما اجازه می دهد می توانید هزینه ای را نیز به خیریه ها و سایر موسسات این چنینی اختصاص دهید. اگر دست شما از نظر مالی باز نیست می توانید از وقت خود استفاده کرده و به آموزش بچه های بی سرپرست بپردازید.

 

4 ) وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانید:

صله رحم را از یاد نبرید. اگر نمی توانید همیشه به دیدنشان بروید، حداقل ارتباط تلفنی را قطع نکنید. این امر برای دوستانتان نیز صدق می کند. اگر سرتان خیلی شلوغ است، سعی کنید حداقل آخر هفته را با آنها بگذرانید. می توانید یک نوشیدنی با هم میل کنید . همیشه به خاطر داشته باشید که شما قبل از اینکه با  همسر تان آشنا شوید، دوستان و خانواده در زندگی شما وجود داشتند. 

 

5 ) ضعف های شخصیتی خود را از بین ببرید:

 هر کدام از ما عیب و ایراداتی در شخصیت خود دارد. در شناخت عادات،  ویژگی های اخلاقی و به طور کلی شخصیتتان تلاش کنید. به نظرات دوستان و اقوام در مورد صفات اخلاقی خودتان گوش کنید. ضعف های خود را به تدریج از بین ببرید و نقاط قوت خود را تقویت کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه کاری با مشکل مواجه هستید سعی کنید هر روز بیش از روز قبل بر روی مسائل کاری تمرکز کنید. 

 

6 ) متوجه رفتار خود باشید:

رفتار و گفتار شما در قبال دیگران تعیین کننده برخورد آنها درقبال شما می باشد. شما یک تابلوی تبلیغاتی متحرک هستید که توجه همه را به خود جلب می کنید، پس بهتر است اخلاق خوب خود را به نمایش بگذارید. اگر این کار را نکنید مردم از شما خوششان نمی آید، شما را استخدام نمی کنند و با شما قرار ملاقات نمی گذارند. کارهای خوبی را که از والدین خود در کودکی آموخته اید در زندگی نیز به اجرا درآورید. 

 

7 ) کار خودتان را انجام دهید:

کاری که تصور می کنید برایتان مناسب است انجام دهید نه کاری که دیگران فکر می کنند انجام آن برایتان لازم است. به عبارت دیگر در پی رسیدن به خوشی و سعادت باشید. هیچ گاه خودتان را با کسی مقایسه نکنید، به ویژه درمورد مسائل مالی برای اینکه ممکن است احساس نارضایتی کنید. کارهایی که همیشه آرزوی انجام دادن آنها را داشته اید اما هیچ وقت انجام نداده اید را شروع کنید. 

 

8 ) درستکار باشید:

یک فرد درستکار همیشه برای اصول اخلاقی ارزش بیشتری نسبت به لذات و سودهای شخصی قائل است. کارمندان، همکاران  و خانم ها برای افراد درستکار ارزش بسیار زیادی قائل هستند. روی حرف خود بایستید و کاری را که فکر می کنید درست است، انجام دهید. 

 

دیدگاه خود را مشخص کنید

 

9 ) با اهدافتان روبرو شوید:

 افراد موفق از روسای شرکتها گرفته تا ورزشکاران همه و همه دارای یک عادت ویژه هستند: هدفمندی و تلاش برای رسیدن به مقصود. بدون داشتن هدف و نقشه مناسب برای رسیدن به آن، زندگی شما عادی شده و شادی و موفقیت ناچیزی را میتوانید به دست آورید. برای خود اهداف روزانه، هفتگی و ماهیانه تعیین کنید، سپس راه مناسب برای هر یک را طرح ریزی کنید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن به کار بندید و از آن به عنوان راهی برای رسیدن به آرزوهای نهایی خود بهره بگیرید. 

 

10 ) عادات بد خود را ترک کنید:

هر یک از ما به طور متفاوت دارای عادات بدی هستیم. دیر یا زود پی آمدهای منفی آن متوجه ما خواهند شد. با خودتان عهد ببندید که رفتار بد خود را کاهش داده و یا به طور کلی از میان  بردارید. به عنوان نمونه یکی از عادات بد خود مثل قسم دروغ خوردن و یا تأخیر داشتن را انتخاب کنید و بعد به دوستان و خانواده خود بگویید که می خواهید چنین عادتی را برای همیشه از زندگی خود بیرون کنید. اگر آنها به عنوان یک مراقب در کنار شما باشند تمایل شما نسبت به انجام این کار افزایش پیدا خواهد کرد. 

 

11 ) روحیه جوان و شاداب داشته باشید:

به خاطر داشته باشید که سن شما به آن اندازه ای است که خودتان می خواهید. یک شیوه شاداب و جوان پسند را در زندگی پیش بگیرید تا بدن و ذهن شما همواره به تحرک واداشته شوند. در حالی که خودتان احساس جوانی می کنید پس چه اشکالی وجود دارد که با یک خانم یا آقای جوان هم نامزد کنید؟ 

 

12 ) از موقعیت های خود استفاده کنید:

فرصت های بیشماری در زندگی هر فردی وجود دارد، اما سود بردن از آنها کار ساده ای نبوده و دارای ریسک بالایی می باشد. اما باید توجه داشته باشید که هیچ کار بزرگی بی خطر نمی باشد. چه این موقعیت را داشته باشید که برای خودتان شغلی راه بیندازید، چه با  شخصی که به هیچ وجه در سطح شما نیست، قرار ملاقات بگذارید، به خودتان مطمئن باشید و تا تنور داغ است نان را بچسبانید. کاری نکنید که بعدا موجبات پشیمانی شما را فراهم آورد. 

 

13 )  بردباری راتمرین کنید:

صبر و پافشاری شما را به سمت کامیابی و موفقیت رهنمون می سازند. بیشتر انسان های بزرگ بیشتر از اینکه موفق شده باشند در زندگی خود با شکست مواجه میشدند. زمانی که بی حوصله می شوید باید یاد بگیرید که خونسردی خود را حفظ کرده و آرام باشید. برای اینکه قدری شکیبایی خود را تقویت کنید می توانید پرستاری کودک یکی از دوستان و یا آشنایان خود را برای مدت زمان کوتاهی به عهده بگیرید. 

 

یک مرد همه جانبه

 

14 ) علایق خود را متنوع سازید:

یک سرگرمی جدید برای خودتان پیدا کنید تا افق های جدید را بر روی خود باز کنید. با یاد گیری ورزش ها و مهارت های جدید خود را به چالش وادار کنید. یکی از کارهایی که می توانید در این خصوص انجام دهید، یادگیری یک زبان جدید می باشد. زمانی این کار با موفقیت انجام شد; به عنوان پاداش، سفر تفریحی به کشوری که زبان آن کشوررا یاد گرفته اید به خودتان هدیه دهید تا پیشرفت خود را محک بزنید. 

 

15 ) ساعات مطالعه خود را بیشتر کنید:

مطالعه یکی از راه های مناسب برای افزایش اطلاعات و دایره لغات شما می باشد. روزی یک ساعت هم که شده تلویزیون را خاموش کرده و در عوض شروع به خواندن یک کتاب کنید. بیشتر سعی کنید کتاب های الهامی درمورد ارتقای شخصیتی و یا زمینه شغلی دلخواهتان را مطالعه کنید. حتی می توانید کتاب های سرگرم کننده را به صورت تفریحی مطالعه کنید. 

 

16 ) ورزش کنید:

ورزش یکی از راه هایی است که از شما فرد سالم تر و جوان تری می سازد. آنقدر که کار شما ارزش دارد مدت زمانی که مشغول به انجام آن هستید مهم نیست. با خودتان تعهد کنید که در برنامه روزانه خود مقداری فعالیت فیزیکی بگنجانید.

اگر خیانت‌ دیدید دست نگه دارید!

خیانت دارای پیامدهای مخربی در رابطه میان زوجین به همراه دارد . در اینجا برخی از واکنش‌های متداول ـ به‌خصوص واکنش‌هایی را که در مدت کوتاهی پس از این اتفاق از فرد سر می‌زند ـ بررسی می‌کنیم و سپس، راه‌حل‌هایی برای کنار آمدن بهتر با این موقعیت ارائه خواهیم کرد. یکی از شایع‌ترین واکنش‌هایی که فرد خیانت‌دیده از خود نشان می‌دهد خشم و انزجار فراوان از فرد مقابل است که ممکن است آن را به صورت فکر خیانت و مقابله به مثل، کشتن و از بین بردن طرف مقابل یا رقیب یا هرگونه صدمه دیگر به فرد یا موقعیت اجتماعی و احترام و آبروی او نشان دهد.

از سوی دیگر، فرد به احتمال زیاد ممکن است دچار افکار مربوط به سرزنش خود شود و به دنبال نشانه‌هایی مبنی بر وجود عیب یا مشکلی در خودش باشد. این اتفاق می‌تواند تا حدی شدت پیدا کند که فرد را به سوی خودکشی و یا از سوی دیگر تلاش‌های افراطی و نالازم برای تغییر خود ـ حتی تا سرحد جراحی‌های پرهزینه و خطرناک زیبایی ـ بکشاند. اگرچه برخی از این واکنش‌ها تا حدی طبیعی هستند و اصولاً نمی‌توان از فرد خیانت‌دیده انتظار داشت غمگین یا عصبانی نباشد، می‌توان با اتخاذ راه‌حل‌های درست‌تر و پخته‌تر واکنش درست‌تری انتخاب کرد. برخی از راهکارهایی را که در این زمینه می‌تواند مفید باشد در این جا بررسی می‌کنیم.

 

 دست نگه دارید

پس از پی بردن به خیانت خیلی‌ها دست به اقداماتی می‌زنند که بعدها خودشان را شرمنده و پشیمان می‌کند. این کارها ممکن است رفتارهایی چون تلفن زدن به دوستان، والدین یا همکاران فرد مقابل و بردن آبروی او در برابر دیگران، راه‌انداختن دعوا و سروصدای زیاد در محل کار او، موارد شدیدی مانند شروع یک رابطه جدید یا درگیر شدن در روابط نامشروع بدون چارچوب و حساب‌نشده صرفاً برای انتقام گرفتن از فرد مقابل را شامل شود. بنابراین، به نظر می‌رسد که بیش از هر چیز صبر و تحمل زیاد و جلوگیری از هر اقدام غیر عاقلانه‌ای دارای اهمیت فراوانی است.

وقفه می‌تواند به شما در تحمل کردن این مسئله و کنارآمدن با آن کمک‌های فراوانی کند. پس از نوشتن و مرور آنچه نوشته‌اید،‌ خودتان به بسیاری از افکار نادرست یا افراطی خود پی می‌برید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در اینجا باید ذکر کرد این است که حتماً از برقراری ارتباط با فرد دیگری برای جبران خلأ فرد مقابل یا تلافی کار او اجتناب کنید. در بسیاری از موارد، پس از مشاوره، با بررسی اوضاع و یا کاهش التهاب و ناراحتی ناشی از این امر و پشیمانی فرد مقابل، ممکن است دو طرف تصمیم بگیرند به ارتباط خود ادامه دهند. در اینجا، حضور فرد سوم (یا به عبارتی، چهارم) که صرفاً برای پوشاندن خلأ فرد خیانت‌دیده یا انتقام از او وارد ماجرا شده است، بسیار مشکل‌ساز خواهدبود. مرد جوانی که از ارتباط خود با نامزدش بسیار راضی است. به رغم علاقه شدید به نامزدش، فریب دختری جوان را خورد اما نامزدش با صبر و حوصله پس از پی بردن به موضوع توانسته بود برخوردی منطقی نشان دهد و ارتباط خود را حفظ کند.

 بنویسید

یکی از بهترین و کارکشته‌ترین مشاورانی که می‌توانید در شرایط سختی به او تکیه کنید صبر و تحمل است. شاید یکی از بهترین راه‌ها برای به‌کار گرفتن این مشاور نوشتن هر چیزی است که در دل دارید. وقتی دفتری برمی‌دارید و هر چه در دل دارید در آن می‌نویسید، بیش از هر چیز بین احساسات و هیجان‌هایی که در آن لحظه دارید و رفتارهایی که ممکن است از شما سر بزند وقفه ایجاد می‌کنید. این وقفه می‌تواند به شما در تحمل کردن این مسئله و کنارآمدن با آن کمک‌های فراوانی کند. پس از نوشتن و مرور آنچه نوشته‌اید،‌ خودتان به بسیاری از افکار نادرست یا افراطی خود پی می‌برید و می‌توانید با آنها منطقی‌تر برخورد کنید.

برای مثال، یکی از افکاری که پس از متوجه شدن این امر ممکن است به ذهن خطور کند این است که «او مرا احمق فرض کرده و به من دروغ گفته. بهش نشان می‌دهم که احمق کیست.» این فکر می‌تواند به طیف وسیعی از رفتارهای نابهنجار و غیر منطقی منجر شود، ولی با نوشتن و مرور آن، پس از مدتی، احساس و هیجان همراه با آن ملایم‌تر و قابل تحمل‌تر شود. وقتی التهاب و خشم ناشی از این فکر کاسته شود، می‌توان آن را با افکار دیگری مانند «احتمالاً امیدوار بوده که من این موضوع را نفهمم» یا «حتی اگر چنین فکری داشته، من هوشمندتر از این حرف‌ها هستم» و یا هر فکر منطقی دیگری جایگزین کرد.

هنگامی که پس از فهمیدن مسئله به این فکر می‌افتید که «حتماً اشکالی در کار من بوده که او مرا کافی نمی‌داند»، می‌توان با مکث و صبر اندکی متوجه این مسئله شد که «اگرچه احتمال دارد مشکلی در رابطه باشد، مسلماً این مسئله صرفاً تقصیر من نیست» یا «من می‌دانم چیزی برایش کم نگذاشته‌ام، پس مشکل صرفاً از سوی من نیست» عبارت‌های مناسب‌تر و تسکین‌بخش‌تری هستند.  نوشتن و مرور هر آنچه ممکن است در آن لحظه ذهن شما را مشغول کند مزیت دیگری نیز دارد: درباره خودتان و کاستی‌ها و حتی مشکلاتتان نکات بسیاری می‌آموزید. مرور کردن و خواندن دوباره فکرها و یادداشت‌ها و تلاش برای سروکله‌زدن با آنها و یافتن جایگزین منطقی‌تری برای آنها، هم با مشغول کردن ذهن شما، التهاب و ناراحتی مربوط به ماجرا را می‌کاهد و هم به شما در حل منطقی‌تر مسئله کمک می‌کند.دختر جوانی که برای بار دوم از نامزد جدید خود خیانت دیده بود در پی یافتن راه‌حل به مشاور مراجعه کرد و پس از درک این مسئله که مشکل اصلی در خود او نیست، توانست احساس بهتری پیدا کند و راحت‌تر با این مسئله کنار بیاید.

مشاوره با فرد جوان دیگری از جنس مخالف ممکن است شما را در معرض خطر درگیر شدن در رابطه دیگری قرار دهد که به احتمال زیاد منطقی و سنجیده نیست و پایان خوشی نخواهدداشت.

 درد دل و مشورت کنید

در مواقعی که چنین مشکلی روی می‌دهد و از آنجا که این امر با ناراحتی و پریشانی بسیاری همراه است، مشورت و درد دل کردن با فردی دیگر می‌تواند بسیار کمک‌کننده و تسکین‌بخش باشد. اما باید در انتخاب کسی که با وی مشورت می‌کنید دقت زیادی داشته باشید، زیرا خیلی از افراد ممکن است برای این کار مناسب نباشند. برای مثال، دوستی را که خود تجربه مشابهی داشته ـ اگرچه ممکن است شما را خوب درک کند ـ برای مشورت انتخاب نکنید. این دوست شکست خورده ممکن است به خاطر همدلی و برانگیخته شدن احساسات مشابه در خودش و وارد کردن مسائل شخصی‌اش، شما را به بیراهه بکشاند یا آتش غم و اندوه شما را شعله‌ورتر کند. همچنین کسانی که ممکن است در آینده با هر دو نفر سروکار داشته باشند و دانستن این مسئله باعث ازبین رفتن آبروی فرد مقابل نزد او می‌شود برای مشاوره مناسب نیستند. این را به خاطر داشته باشید که از بین رفتن آبروی فرد مقابل به ضرر خود شما خواهدبود.

از سوی دیگر، در این شرایط حساس و آسیب‌پذیر، مشاوره با فرد جوان دیگری از جنس مخالف ممکن است شما را در معرض خطر درگیر شدن در رابطه دیگری قرار دهد که به احتمال زیاد منطقی و سنجیده نیست و پایان خوشی نخواهدداشت. مریم پس از به هم زدن رابطه با همسرش، متوجه شد که یکی از دوستان وی برای حمایت و دلداری او تلاش زیادی می‌کند. واز دریافت حمایت مردانه‌اش لذت می‌برد، تا جایی که روزی متوجه شد وابستگی‌اش به همسر به این فرد منتقل شده است. به نظر می‌رسد مشورت با افراد میانسال یا همجنس که به تجربه و خرد آنها اطمینان داریم و می‌توانیم به رازداری و کمک ایشان اعتماد کنیم، بهترین گزینه برای مشورت و کمک گرفتن است.

 بخوانید

با گشتی در بازارهای کتاب می‌توانید کتاب‌های خودیاری مناسبی پیدا کنید که به شما در درک و فهم مسئله خیانت و کنار آمدن با آن کمک کنند.  خواندن کتاب‌های مرتبط با این قضیه مانند «چرا بعضی مردها خیانت می‌کنند؟» یا کتاب‌هایی که به طور کلی در کنار آمدن با مشکلات و ناراحتی‌ها به ما کمک می‌کنند یکی از راه‌هایی است که می‌تواند علاوه بر حل مشکل کنونی، در آماده کردن فرد برای مقابله با مشکلات بعدی نیز راهگشا باشد.

تصاویر شگفت انگیز تلسکوپ هابل از فضا

اخترشناسان و دانشمندان علوم فضایی با دریافت تصاویر جدیدی که تلسکوپ فضایی هابل به ثبت رسانده است بسیار هیجان زده شده اند. این تصاویر جدید نشان می دهد ماموریتی که توسط فضانوردان و با کمک شاتل آتلانتیس در ماه می به منظور ترمیم هابل انجام گرفت بسیار موفقیت آمیز بوده است.

تصاویر جدید هابل را پدیده های مختلف نجومی از کهکشانهای در حال برخورد گرفته تا ستاره های در حال مرگ تشکیل می دهند. به گفته ناسا این تلسکوپ فضایی یکی از مهمترین و با ارزش ترین تجهیزات علمی است که تا به حال ساخته شده است و باید تا سال ۲۰۱۴ به کار خود ادامه دهد. دوربین جدید هابل به منظور مطالعه دقیق تر بر روی انرژی تاریک و نگاه عمیق تر به ناشناخته های فضا بر روی این تلسکوپ فضایی نصب شده است.

 اکنون ناسا به همراه سازمانهای همکارش در تلاشند تلسکوپی بزرگتر و قدرتمندتر از هابل با نام جیمز وب را پس از پایان گرفتن عمر این تلسکوپ جایگزین آن کنند.

فضانوردان آتلانتیس طی ماموریت ترمیم هابل پنج راهپیمایی فضایی به منظور نصب تجهیزات جدید از جمله دوربین شماره سه میدان دید وسیع و تعمیر برخی قسمتهای هابل به انجام رساندند و هابل اکنون بیشتر از هر زمان دیگری به نور حساس بوده و همین خصوصیت کیفیت رصدهای آن را به میزان چشمگیری افزایش داده است.

گروه پنج تایی استفان

این تصویر که گروه پنج تایی استفان را نشان می دهد توسط دوربین جدید هابل به ثبت رسیده است. این گروه در عین حال به گروه برخوردی ۹۲ هیکسون نیز شهرت دارد. مطالعات نشان داده است عضو NGC 7320 این گروه که در چپ و بالای تصویر قرار گرفته نسبت به دیگر اعضای گروه هفت بار به زمین نزدیک تر است.

کهکشان NGC 6217

کهکشان NGC 6217 در واقع اولین تصویری است که پس از تعمیرات و بهبود تجهیزات هابل توسط این تلسکوپ به ثبت رسیده است. تصویر این کهکشان که در فاصله ۶ میلیون سال نوری از زمین قرار گرفته به واسطه آزمایش دوربین جدید هابل به ثبت رسیده است.

NGC 6302 یا سحابی پروانه ای

این پدیده کیهانی شباهت بسیار زیادی به پروانه ای زیبا دارد اما در واقع آنچه این سحابی به نام سحابی پروانه ای را به پروانه شبیه کرده است حجم عظیمی از گازهای آشفته است که تا حرارت ۳۶ هزار درجه فارنهایت داغ شده اند و در سرعتی بیش از ۹۶۵ هزار و ۶۰۶ کیلومتر بر ساعت در حال درنوردیدن فضا هستند. سرعتی که برای سفر از زمین به ماه در ۲۴ دقیقه کافی خواهد بود. ستاره ای در حال مرگ نیز در مرکز این سحابی قرار گرفته است.

ستارگان خوشه ستاره ای امگا

این تصویر شگفت انگیز از دیگر تصاویر جدیدی است که هابل با تمرکز بر روی مرکز خوشه ستاره ای امگا به ثبت رسانده است این خوشه با عمری در حدود ۱۰ تا ۱۲ بیلیون سال دارای بیش از ۱۰ میلیون ستاره است و در فصله ۱۶ هزار سال نوری از زمین قرار دارد.

ستاره های سفید یا زرد در این تصویر ستاره هایی جوان در ابعاد خورشید هستند، ستاره های نارنجی رنگ نیز ستاره هایی رو به مرگ هستند که در حال از دست دادن سوخت خود هستند. همچنین ستاره های قرمز رنگ در این تصویر اجرامی هستند که تمامی سوخت خود را از دست داده اند و به اجرامی قرمز رنگ و عظیم با ابعادی چند برابر خورشید تبدیل شده اند. بر اساس گزارش بی بی سی، ستاره های آبی رنگ در نهایت نشان دهنده ستاره هایی هستند که تقریبا مرده اند و در تلاشند با سوزاندن هلیوم طول عمر خود را افزایش دهند.

لیست کامل این تصاویر با کیفیت بالا را در سایت رسمی آن میتوانید مشاهده نمایید